افزایش چشمگیر تولید قارچ در استان :

کارشناس مسئول گل و گیاه زینتی و قارچ سازمان جهادكشاورزی فارس :

افزایش تولید قارچ در فارس به بیش از 5370 تن  

قارچ سرشار از مواد پروتئینی و ویتامین هائی است که می تواند غذای بسیار مناسب و کاملی برای انسان به شمار رود و در کنار آن می توان این محصول را  به صورت تازه، خشک، پودر و کنسرو به بازار عرضه کرد .

کارشناس مسئول گل و گیاه زینتی و قارچ جهادكشاورزی فارس از تولید 4 هزارو170تن قارچ در این استان خبرداد و گفت : تولید قارچ در استان فارس  تا یک سال آینده به بیش از 5  هزارو370  تن افزایش خواهد یافت.

ابوالفضل حسن پور افزود: هم اكنون 16 كارگاه پرورش قارچ در استان فارس با ظرفیت 4 هزار و 170 تن مشغول فعالیت هستند و اقدامات مؤثری برای توسعه این ظرفیت صورت گرفته است.

کارشناس مسئول گل و گیاه زینتی سازمان جهادكشاورزی فارس با بیان این مطلب که  مجوز لازم برای آغاز فعالیت 48 كارگاه دیگر در استان فارس نیز صادر شده است  اظهار داشت:  با اتمام عملیات ساختمانی برخی كارگاه های تولید قارچ که به بانک های عامل معرفی شده اند، میزان 1200تن دیگر به ظرفیت تولید قارچ در این استان اضافه خواهد شدومجموع تولید این محصول دراستان تا سال آینده به حدود 5 هزار و 370 تن خواهدرسید.

وی بیان كرد:  ظرفیت تولید قارچ در استان فارس نسبت به سال قبل از آن نیز افزایش داشته  است و در حال حاضر از میزان 4  هزارو 170 تن قارچ تولیدی استان فارس، 50 درصد (2085 تن) در داخل استان مصرف      می شود و مابقی نیز به استان های هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد صادر می شود.

حسن پور” به میزان اشتغال زایی در عرصه تولید و بسته بندی قارچ نیز اشاره کرد و گفت: این عرصه برای 375  نفر به طور مستقیم و 563  نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

وی” تشکیل اتحادیه  و تشکل های صنفی  قارچ در استان ، درجهت عرضه و صادرات محصول به کشور های خارجی را ضروری دانست و ابراز امیدواری كرد كه با ورود فن آوری روز دنیا درزمینه تولید و بسته بندی قارچ، تحول چشمگیری درتولید و عرضه مطلوب این محصول در استان فارس صورت گیرد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=20225

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *