سرمای زودهنگام بهاره در شهرستان آباده:

 :

بیش از 5هزارهکتار از مزارع و باغات شهرستان آباده در اثر سرمای بهاره آسیب دیدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آباده عنوان نمود: متاسفانه سال جاری سرمازدگی خسارت های جدی بر کشاروزی این شهرستان بر جای گذاشت و در بعضی از شرایط این خسارت از ۲۰ تا ۱۰۰ درصد متغیربوده است .

مهندس محمدی با اعلام این خبر افزود : سرمای بهاره در آغازین روزهای سال نوخسارتهای زیادی به مزارع و باغ های شهرستان وارد کرد که بیش از 5 هزار هکتار از باغات و مزارع شهرستان دچار خسارت سرمازدگی از ۲۰ تا ۱۰۰ درصد شده است.

وی اظهار داشت: خسارتی که سرما از خود به جا گذاشته است شامل 5 نوع محصول باغی شامل بادام آبی ، بادام دیم ، هلو ، انواع آلو و زردآلو بوده و در واقع باید گفت حدود ۱6۰۰ هکتار از باغهای شهرستان از 30 تا 80 درصد دچار خسارت شده اند.

محمدی با اشاره به خسارت وارده به بخش زراعی افزود: در بخش زارعی، محصول استراتژیک شهرستان (گندم) هم در امان نمانده و به همراه دیگر کشت هایی چون کلزا و جو و سیاهدانه دچار خسارت ناشی از سرمازدگی زودهنگام بهاره شده است.  

وی افزود: در بخش گندم دیم 3 هزار هکتار، گندم آبی 250 هکتار، جو دیم 400 هکتار متحمل خسارت از 30تا 70درصد و در محصول سیاهدانه منطقه خسروشیرین از توابع شهرستان صد در صد مزارع دچار خسارت شده اند .

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=20239

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *