برداشت سیب زمینی در شهرستان آباده :

کارشناس مسئول زراعت مدیریت جهادکشاورزی شهرستان آباده اعلام نمود :برداشت سیب زمینی در شهرستان آباده از نیمه شهریورماه آغاز و تاکنون حدود36 هزار تن سیب زمینی از اراضی کشاورزی این شهرستان برداشت شده است.

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان آباده و به نقل از کرامت اله یعقوبی مسئول زراعت شهرستان برداشت سیب زمینی در شهرستان آغاز گردید وی خبر داد شهرستان آباده یکی از شهرستان های تولیدکننده سیب زمینی در استان فارس است که در سال زراعی جاری، کشت این محصول در سطح900هکتار از اراضی سبزی و صیفی انجام شد.

وی ادامه داد: برداشت سیب زمینی در شهرستان آباده ازنیمه شهریور آغاز شده و عملیات برداشت ادامه دارد میانگین برداشت از هر هکتار حدود 40 تن می باشد

مسئول زراعت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیان داشت: انواع مختلف سیب زمینی در این شهرستان کشت می شود اما این در حالی است که کشاورزان، برداشت سیب زمینی در سال زراعی جاری را به دلیل مناسب نبودن قیمت فروش به تعویق انداخته اند.

یعقوبی یادآور شد: بهتر است برای حل این قبیل مشکلات، الگوی کشت به کشاورزان ارائه شود، چراکه زمانی که عرضه بالا برود، تقاضا نیز پایین می آید

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=20289

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *