آغاز کاشت مکانیزه لوبیا در کلوان از توابع شهرستان آباده :

آغاز کاشت مکانیزه لوبیا در کلوان

مسئول پهنه منطقه کلوان از توابع شهرستان آباده از آغاز کاشت مکانیزه حبوبات در این منطقه خبر داد.

مهندس رضایی در گفت و گو با روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان آباده اظهار داشت :کشت مکانیزه حبوبات توسط دستگاه مخصوص کشت حبوبات در این منطقه اجرا شد.

رضایی افزود: در سال زراعی جاري 500هکتار از اراضی این شهرستان به کشت لوبیا اختصاص یافته که از این میزان حدود 100 هکتار بصورت مکانیزه کامل توسط دستگاهاي حبوبات کار کشت شده است.

وی اضافه کرد: عمده ارقام کشت شده حبوبات در این منطقه  نخود و عدس و لوبیا بویژه لوبیا قرمز و چیتی است که از شرکت‌هاي فرآوري بذر حبوبات تهیه و توزیع شده است و یا ارقام محلی که عملیات بوجاری و سورتینگ بذر به دقت انجام شده است .

رضایی عمده خدمات ارائه شده در این بخش به حبوبات کاران را شامل تهیه و توزیع بذور اصلاح شده حبوبات، تهیه دستگاه کشت مکانیزه حبوبات با همکاري زراعت سازمان، اجراي کلاس‌هاي آموزشی ترویجی براي کشاورزان هدف و نظارت مستقیم کارشناسان بر عملیات کاشت حبوبات و در ادامه اجرای روشهای بیولوژیک مبارزه با آفات و بیماریها عنوان کرد وي تصریح کرد: موفقیت در کشت مکانیزه حبوبات و ادامه استقبال کشاورزان از آن باعث افزایش چند برابري تولید و حفاظت بیشتر از خاك خواهد شد. همچنین کاشت حبوبات در تناوب با غلات از عوامل مهم بهبود و حفظ توانایی خاك و جلوگیري از بروز آفات و بیماریهاي زراعی خواهد شد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=20445

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *