در سال زراعی جاری بیش از 90 درصد عملیات کشت پاییزه بصورت مکانیزه انجام می شود .

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آباده با اعلام این خبر اظهار داشت : تاکنون میزان 48تن بذر گندم گواهی شده و یا بذر مرغوب در بین کشاورزان شهرستان توزیع گردیده و پیش بینی می شود در سال زراعی پیش رو بیش از 1700هکتار از اراضی آبی و نیز 10000هکتار از اراضی دیم زیر کشت محصول گندم برود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آباده ادامه داد: در صورت تداوم بارندگی ها و شرایط مطلوب آب و هوایی انتظار می رود که امسال بیش از 18000تن گندم در سطح شهرستان تولید گردد.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان آباده خاطرنشان کرد: که پروسه آماده سازی زمین و کاشت محصول گندم با انواع دستگاه های مکانیزه و فعالیت بیش از 500دستگاه انواع تراکتور در حال انجام می باشد.  

شهرستان آباده بیش از 24000 هکتار اراضی کشاورزی دارد.

مجید یعقوبی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود حدود 13300هکتار از اراضـی این شهرستان به کاشت غلات پاییزه گندم و جواختصاص یابد که از این مجموع11700هکتار گندم و1600.هکتار جو است.

وی افزود: درسال زراعی جاری پیش‌بینی می‌شود حدود90درصد از اراضی این شهرستان تحت کشت مکانیزه قرار گیرد. از آنجا که کاشت مکانیزه باعث اسـتفاده حـداکثری از بارنـدگی وحفظ رطوبت خاک بخصوص در زمان کاهش بارندگی و کاشـت یکنواخت بـذر در عمق منـاسب خاک و افزایش عملکرد محصول و کاشت همزمان بـذر و کود می‌شود و همچنین باعث کاهش برهم زدن خاک که منجربه حفظ ساختمان خاک می‌شود لـذا در همین راسـتا مـدیریت جهاد کشاورزی شهرسـتان46 دستگاه عمیق کار و 26 دستگاه خطی کار هم اکنون مشـغول انجـام عملیـات کـاشت درحوزه این شهرستان هستند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=20482

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *