تغییر الگوی کشت محصولات کشاورزی در شهرستان آباده ضروری است*

فرماندار آباده: ارائه تسهیلات بانکی کم بهره، توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی، توسعه بیمه محصولات کشاورزی، توسعه طرح‌های کوچک تامین آب، تجهیز اراضی به سیستم‌های نوین آبیاری، بازسازی قنوات و توسعه کشت گیاهان دارویی در برنامه کاری دولت برای حمایت از کشاورزی و کشاورزان استان قرار دارد.

محمد اسدالهی در جلسه نظام صنفی کارهای کشاورزی شهرستان آباده گفت: با توجه به خشکسالی های متوالی و کمبود بارش ها، تغییر الگوی کشت و تولید محصولات کم آب بر و یا گلخانه ای در این شهرستان ضروری است.

وی افزود: توجه به تغییر الگوی کشت و ارتقای این فرهنگ در میان کشاورزان و همچنین اجرای روش های نوین آبیاری از عوامل تاثیر گذار در توسعه بخش کشاورزی است. فرماندار بیان داشت: آنچه که باعث رونق در کشاورزی می شود، حمایت و برنامه ریزی مسئولان و همت و پشتکار کشاورزان است و در این عرصه می توان با بهره گیری از توان نیروهای متخصص و تجربه و علم آنها به خودکفایی در این حوزه و رونق اقتصادی دست یافت. اسدالهی با بیان اینکه طرح هایی برای حمایت از کشاورزی و کشاورزان در شرایط سخت خشکسالی در دستور کار دولت است، اظهار کرد: این شهرستان با دارا بودن 58 هزار هکتار اراضی کشاورزی زیر کشت، سالانه 340 هزار تن محصولات کشاورزی و 66هزار تن محصولات باغی تولید و به بازار مصرف عرضه می کند

گفتنی است نظام صنفی کشاورزی آباده با 4200عضو فعال، به صدور پروانه صنفی کشاورزی می پردازد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=20490

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *