جشنواره غذای روستای علی آباد

در دومین روز از دهه مبارکه فجر جشنواره غذای سنتی در روستای علی آباد برگزار گردید در این مراسم بخشدار مرکزی و اعضای کمیته روستایی و عشایری ستاد برگزاری ایام الله دهه فجر حضور داشتند .

یعقوبی مدیر جهادکشاورزی شهرستان آباده در این مراسم هدف از این جشنواره را آشنایی وحفظ آیین ها و فواید غذاهای بومی و محلی دانست، گفت: غذاهای محلی ظرفیت خوبی در کشور دارند و تنوع غذایی اقوام ایران می تواند ما را با سنت های قدیمی آشنا کند.وی گفت: ارتقای سطح آگاهی درباره غذاهای بومی و محلی شهرستان، ترویج فرهنگ غذاهای سالم بجای فست فودها و همچنین آشنایی با اقلیم بومی از اهداف این جشنواره ها است.یعقوبی با اشاره به شاخص های مهم سلامتی فرزندان و خانواده، بیان کرد: حفظ سنتها تنها راهی که می تواند در حفظ حریم خانواده نقش داشته باشد.

وی احیای رسم و رسوم بومی را الزامی دانست و تاکید کرد: باید در مقابل هجمه دشمنان و فرهنگ غرب، فرهنگ اصیل و بومی ایرانی را احیا کنیم چراکه در جای جای کشور عزیزمان فرهنگ های متنوع و اصیل وجود دارد که باید حفظ و احیا شود.

یعقوبی در پایان اضافه کرد: جاذبه های غذایی ارتباط مستقیمی با رسوم فرهنگی دارد و باید به غذاهای محلی بسط و رونق داده شودو امیدواریم غذاهای بومی و سنتی به رستوران ها راه پیدا کنند و در مراکز عرضه غذا بیشتر از فرآوردهای سنتی استفاده شود.

گفتنی است، در پایان این جشنواره از نفرات برتر تجلیل به عمل آمد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=20495

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *