خرید تضمینی گندم از کشاورزان آباده ای آغاز شد.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان آباده گفت: با برداشت اولین محموله گندم در مزارع آباده و تحویل آن به مراکز خرید، فصل خرید تضمینی گندم در این شهرستان آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آباده محمدرضا عظیمی در حاشیه بازدید از مرکز خرید گندم تضمینی دهستان خسرو شیرین افزود: امسال دو مرکز خرید در شهر صغاد و دهستان خسروشیرین گندم مازاد بر نیاز کشاورزان راخریداری می نماید وی با اشاره به اینکه خرید گندم تا پایان شهریور ماه ادامه می یابد، اضافه کرد: امسال خرید هر کیلوگرم گندم با چهار درصد افت مفید و ۲درصد افت غیرمفید ۱۷هزار و ۵۰۰ریال تعیین شده است.

این مقام مسئول تصریح نمود : براساس اعلام کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آباده به علت مبارزه به موقع با آفت سن و بارش‌های پاییزی و بهاره مناسب، کیفیت و وضعیت مزارع گندم این شهرستان مطلوب بوده و پیش بینی می‌شود که میزان برداشت محصول در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته باشد. وی خاطرنشان ساخت : در سال گذشته ۲۶۰۰ تُن گندم از کشاورزان آباده ای توسط شبکه تعاون روستایی آباده خریداری شدوپیش بینی می‌شود که امسال بیش از ۳۰۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط این مراکزخریداری شود.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=20520

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *