استان فارس پیشرو در توسعه سایبان

او در ادامه، ایجاد مکانی برای ارتباط چهره به چهره مسئولین استانی و ملی با تولیدکنندگان و دست‌اندرکاران صنعت گلخانه را از مزایای این نمایشگاه دانست و افزود: برگزاری این نمایشگاه که نشان از پویایی و رشد است، فضایی را برای ارائه آخرین فنآوری‌ها و دانش بومی به همه متقاضیان احداث گلخانه و یا گلخانه‌داران  فراهم می‌کند که این تضارب آراء ورقابتی بودن به پیشرفت صنعت گلخانه کمک میکند.

بنی عامری در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به روند رو به رشد توسعه گلخانه‌ها در کشور، از اختصاص تسهیلات تبصره 18 ، با نرخ سود تک‌رقمی به متقاضیان احداث گلخانه سخن گفت و تصریح کرد: این تسهیلات از صندوق توسعه تامین می‌شود و بر خلاف تسهیلات کارا عمدتا متمرکز در وزرات جهاد کشاورزی است که این امر تصمیم‌گیری را آسانتر می‌کند.

مجری طرح توسعه گلخانههای وزارت جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به تسهیل روند صدور مجوزها، گفت: کمتر از یک هفته مجوز گلخانه‌های کوچک مقیاس و سایبان‌ها صادر می‌شود.

بنی عامری افزود: گلخانه های کوچک به گلخانه‌هایی با وسعت 10متر مربع تا ¬ ۳۰۰ متر مربع اطلاق می‌شود که این نوع گلخانه یکی از امیدهای ما برای اشتغال زنان روستایی و شهری است و تاکنون2 هزار واحد گلخانه کوچک مقیاس در کشور راه‌انداری شده است.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=2055

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *