کشاورزی به روش گلخانه در اشتغال و رونق اقتصادی موثر است

کارشناس مسئول باغبانی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان آباده گفت : در شرایطی که در استان فارس و در شهرستان آباده با بحران آب مواجه هستیم برای توسعه کشاورزی نیاز به روش‌هایی داریم که کمترین میزان مصرف آب را در پی دارد.به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان آباده ، ابراهیم مستغنی اظهار کرد: به هر حال نمی‌توان صنعت کشاورزی را متوقف و حذف کرد اما با کشت گیاهان دارویی و یا محصولات صیفی در گلخانه می‌توان این صنعت را حفظ کرد. این کارشناس کشاورزی با ذکر شرایط کشت گلخانه‌ای تصریح نمود: تنظیم دما و رطوبت خاک در کشاورزی معمولی از دست کشاورز خارج است اما در کشت به روش گلخانه، تنظیم دما، رطوبت محیط و نور امکان پذیر است.

به گفته وی تولید محصولات کشاورزی در محلی که در آن محصول تولید نمی‌شود و تولید در زمانی که کشت محصول در هوای آزاد غیر ممکن است، از اهداف اصلی این نوع کشت به شمار می‌رود.

کارشناس باغبانی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان آباده با اشاره به سایر مزیت‌های این روش بیان کرد: صرفه جویی در مصرف آب، تنظیم برنامه کشت مطابق با نیاز بازار، اشتغال‌زایی بیشتر در واحد سطح، ایجاد فرصت های شغلی مناسب برای جوانان و دانش اموختگان کشاورزی از دیگر مزیت‌های کشت در شرایط گلخانه است. شهرستان آباده بیش از9 هکتار کشت گلخانه ای دارد . و در تولید محصولات دارای گواهی (محصول سالم ) و گواهی استاندارد گامهای موثری برداشته است .

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=20560

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *