نخستین بازارچه دائمی تولیدات مشاغل خانگی در آباده گشایش یافت

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آباده گفت: عزم و اراده جدی برای حمایت از بانوان کارآفرین این شهرستان داریم و از تمامی ظرفیت‌ها برای رونق مشاغل خانگی استفاده می‌کنیم.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان آباده، مجید یعقوبی با اشاره به اینکه صنایع دستی و محصولات فراوری شده سنتی دامی و باغی از جمله کالاهای ارایه شده در این بازار است، افزود: این بازارچه 30 غرفه دارد و برای 60 نفر اشتغال مستقیم و دویست نفر بصورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

وی به لزوم حمایت از بانوان کار آفرین اشاره و خاطر نشان کرد: با توجه به این که بخش زیادی از آمار بیکاری شهرستان مربوط به بانوان است، آموزش بانوان در راستای توانمندسازی آنان در دستور کار اداره آموزش و ترویج این مدیریت قرار گرفته است.

یعقوبی با بیان اینکه با وجود انواع مشاغل خانگی فراوان و گسترده در سطح شهرستان، ایجاد یک بازارچه دائم جهت عرضه محصولات مشاغل خانگی ضروری به نظر می رسد، تصریح کرد: این بازارچه‌ها مناسب‌ترین فرصت جهت عرضه توانمندی‌های بانوان این شهرستان است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این بازار چه ها رونق بخش گردشگری هر شهرستان را نیز در پی دارد، اضهار کرد: در بازارچه‌های تولید مشاغل خانگی فرصت آشنایی گردشگران با محصولات کارآفرینان آن شهرفراهم خواهد شد.

به گفته وی، بانوان بخش اعظم و تاثیرگذار جامعه در تمام عرصه‌ها بوده و نمایشگاه‌های فروش دائمی تولیدات بانوان کارآفرین نقش مهمی در ایجاد پویایی و نشاط در جامعه دارد.

این مقام مسئول از برگزاری کلاسهای آموزشی با موضوعات بهداشت و سلامت و محصول سالم درحاشیه این نمایشگاه به عنوان رویدادی قابل تامل یاد کرد و افزود: این اقدام با استقبال عمومی روبرو شده است .

بازارچه دائمی تولیدات مشاغل خانگی با هدف رونق اقتصادی و حمایت از تولیدات مشاغل خانگی بانوان این شهرستان با حضورمسئولین شهری و روسای ادارات در آباده آغاز به کار کرده است.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=20570

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *