آغاز مبارزه با آفت سن مادری در گندمزارهای شهرستان آباده

آغاز مبارزه با آفت سن مادری در گندمزارهای شهرستان آباده

بهمن منصوری مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آباده گفت: مبارزه شیمیایی با سن مادری در مزارع گندم و جو این شهرستان آغاز شد.

منصوری گفت : ریزش سن مادر در فروردین ماه در شهرستان آباده آغاز شده و از دلایل اصلی افزایش جمعیت این آفات طی سالهای اخیر میتوان به تخریب مداوم مراتع در ارتفاعات ، برداشت دیر هنگام محصول ، مرگ و میر دشمنان طبیعی در اثر سمپاشی های بی رویه و برداشت با کمباین اشاره کرد .

منصوری افزود: آفت سن یکی از آفات مهم غلات بوده که نقش به سزایی در کاهش کیفی و کمی محصول داشته و پایش به موقع و اقدامات پیشگیرانه میتواند کاهش جمعیت این آفت و خسارت آنرا به دنبال داشته باشد .

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آباده ، فرشته خدامی کارشناس حفظ نباتات مرکز جهاد کشاورزی سورمق تصریح کرد: در مزارع گندم و جو منطقه تحت پوشش مرکز جهاد کشاورزی حومه با نظارت و پایش روزانه شبکه مراقبت و عملیات تورزنی مزارع تراکم آفت سن تعیین و از تاریخ 26 فروردین ماه سال جاری عملیات مبارزه شیمیایی با توصیه کارشناسان مرکز جهاد کشاورزی و کلینیکهای گیاهپزشکی آغاز گردید . دراین خصوص اطلاع رسانی همگانی به صورت ده گردشی توسط بلند گو ، نامه به شورای اسلامی روستاها، اخطاریه کتبی به کشاورزان و بارگزاری اطلاعیه در شبکه مجازی انجام شد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=20768

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *