تولیدکنندگان گیاهان دارویی تسهیلات کم بهره می گیرند

تولیدکنندگان گیاهان دارویی تسهیلات کم بهره می گیرند

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آباده از پرداخت تسهیلات کم بهره با نرخ سود چهار درصد به منظور کشت و توسعه انواع گیاهان دارویی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آباده ، مهدی امینی با اشاره به حمایتهای دولتی افزود : این تسهیلات شامل تسهیلات سرمایه ثابت و در گردش است و به گیاهان دارویی آبی و دیم یک ساله و چند ساله از جمله آویشن، زیره سبز و سیاه، شیرین بیان، سیاه دانه، موسیر، رازیانه، زنیان، گشنیز، پنیرک ، مرزه، بادرنجویه، بابونه، نعناع، نعناع فلفلی، اسطوخدوس، رزماری، زعفران و گل محمدی تعلق می گیرد.

به گفته وی؛ سقف تسهیلات پرداختی به هر متقاضی حقیقی و حقوقی ۴۰میلیارد ریال است و مبالغ بالاتر، بسته به تایید معاونت باغبانی، معاونت برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید است.

امینی با اشاره به اینکه آورده اولیه برای مجری طرح 20 درصد مجموع هزینه های سرمایه ثابت و در گردش تعیین می شود، گفت: ایثارگران و فارغ التحصیلان بخش کشاورزی به میزان 50 درصد آورده اولیه معاف می شوند.

این مقام مسئول تصریح کرد: متقاضیان دریافت این تسهیلات، در صورت داشتن شرایط احراز مانند داشتن سند مالکیت زمین، پروانه بهره برداری چاه کشاورزی ، طرح توجیهی و نداشتن بدهی معوقه در سیستم بانکی کشور؛ می‌توانند با مراجعه به مراکز جهادکشاورزی و ارائه درخواست تسهیلات در سامانه سیتا، به آدرس https://cita.maj.ir، ثبت‌نام و درخواست خود را ارائه نمایند

متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر و شرایط باز پرداخت تسهیلات و کسب اطلاع از مدارک لازم به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه نمایند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=20790

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *