تولید بالغ بر ۲۵۰ تن پسته خشک در آباده

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آباده از تولید ۲۵۷ تن پسته در این شهرستان خبر داد.به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آباده، مهدی امینی با بیان اینکه ۳۴۸ هکتار باغ پسته در این شهرستان  وجود دارد، افزود: این میزان پسته از ۱۷۱ هکتار باغ بارور تولید شده است و مابقی باغ ها نیز در سال های آتی به باردهی اقتصادی می رسند.
به گفته امینی؛ برداشت پسته از شهریور ماه آغاز و تا مهر ماه ادامه داشت.
 این مقام مسئول با بیان اینکه متوسط عملکرد تولید این محصول در باغ های این شهرستان به طور متوسط 1.5تن محصول خشک در هکتار است، تصریح کرد:  کله قوچی، احمدآقایی، فندقی و اکبری از ارقام موجود پست در این شهرستان است.
امینی با بیان اینکه همه باغ های  پسته شهرستان در حوزه این مراکز سورمق و حومه قرار دارد ابراز کرد: به منظور اصلاح الگوی کشت در منطقه درصدد هستیم سطح زیر کشت محصول پسته که هم توجیه اقتصادی خوبی دارد و هم نیاز آبی کمتری به آب دارد توسعه دهیم.
وی با اشاره به اینکه  هر چند درخت پسـته قـادر بـه حفظ بقا  خود در دوره های خشکسالی و مقاوم بـه کم آبـی است، تصریح کرد: نبایـد انتظـار داشـت کـه چنانچـه کمتـر از نیـاز آبـی آبیـاری شـود، کاهش عملکـردی نداشـته باشـد.
او اضافه کرد:  حسـاس ترين مرحلـه رشـد درختـان پسـته بـه تنـش آبـي، زمـان گلدهي و مغـز رفتـن  اسـت که باید با اقدامات مدیریتی مناسب این مرحله مدیریت شود.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=20825

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *