آغاز ریزش سن در مزارع غلات آباده

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آباده از آغاز ریزش سن غلات در مزارع گندم و جو در حوزه تحت پوشش مرکزسورمق و حومه شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آباده ،مهدی امینی ضمن بیان اینکه آفت سن به عنوان آفت کلیدی گندم نقش بسزایی در کاهش عملکرد کیفی و کمی گندم دارد و لازم است قبل از تخم ریزی سن مادری، سم پاشی صورت گیرد ابراز کرد: به همین دلیل عملیات پایش ورصد مزارع جهت تعیین نرم وزمان مبارزه توسط کارشناسان در حال انجام است تا در زمان مناسب عملیات مبارزه با سن مادری صورت پذیرد. این مقام مسئول گفت: دو کانون ریزش آفت سن غلات در دشت بیضا و ده بالا در منطقه سورمق شناسایی‌شده است،به گفته وی با توجه به اهمیت موضوع شبکه مراقبت برای مقابله با آفت سن در شهرستان تشکیل شده است.

فرشته خدامی کارشناس حفظ نباتات مرکز سورمق اظهار کرد: همزمان با ریزش اولیه سن در مزارع غلات پایش این آفت از سوی شبکه مراقبت متشکل از 4 کارشناس پارسل در 4پهنه تولیدی آغاز شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت مبارزه با سن مادری از بهره برداران تقاضا می شود در زمان مبارزه با سن مادری با مدیران پهنه همکاری لازم را داشته باشند و از سم پاشی بدون هماهنگی اجتناب کنند

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=20865

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *