مبارزه شیمیایی با عوامل خسارت زا در مزارع گندم و جو

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آباده گفت: مبارزه شیمیایی با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز در افزون بر 451هکتاراز مزارع گندم و جو حومه شهرستان آباده و منطقه سورمق انجام شده است.
به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان آباده ، مهدی امینی بیان کرد: سطح زیر کشت گندم این منطقه در سال زراعی جاری 966 هکتار و سطح زیر کشت جو 1811 هکتار است و مبارزه شیمیایی با عوامل خسارتزادر افرون بر 451 هکتار مزارع انجام شده است.وی ابراز کرد: عملیات سمپاشی بر علیه علف‌های هرز پهن برگ درمزارع گندم حومه و سورمق درسطح 71 هکتار، مبارزه شیمیایی با آفات شته و تریپس در مزارع گندم و جو 370هکتار و علیه سن غلات در سطح 181هکتار انجام شده است.
به گفته امینی مبارزه با علف‌های هرز مزارع گندم و جو شهرستان با استفاده از سموم گرانستار، توفوردی، پوماسوپر، آکسیال، آتلانتیس، آتللوو تاپیک انجام شدهاست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آباده گفت: سموم مورد نیاز برای مبارزه با علف‌های هرز، آفات و بیماری‌های گندم توسط سم‌فروشی‌های مجاز در سطح شهرستان تدارک و تهیه شده و کشاورزان باید با مدیریت مناسب مزارع، اقدامات پیشگیرانه و سم‌پاشی به موقع از بروز خسارت این عوامل خسارت زا جلوگیری کنند.

محمدحسین خسروی مسئول مرکزجهادکشاورزی سورمق و حومه اظهار کرد : سن غلات نقش بسزایی در کاهش عملکرد و کیفیت گندم دارد و کشاورزان باید به موقع و بصورت اصولی با آفت سن غلات مبارزه کنند.
وی تصریح کرد : به همین دلیل عملیات پایش و رصد مزارع برای تعیین نرم و زمان مبارزه توسط کارشناسان از نیمه دوم اسفند ماه ۱۴۰۰شروع شده است.
خسروی تاکید کرد: اولین ریزش سن در منطقه ده بالای سورمق بوده است و تاکنون در سطح 181 هکتار از مزارع مبارزه شیمیایی انجام شده است.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=20868

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *