2580 هکتار از اراضی بخش مرکزی لامرد زیرکشت محصولات کشاورزی

IMG 20161211 105623

2580 هکتار از اراضی بخش مرکزی لامرد زیرکشت محصولات کشاورزی

در سال جاری زراعی 2580 هکتار از اراضی قابل کشت بخش مرکزی لامرد زیرکشت محصولات کشاورزی رفته است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان لامرد با انجام اقدامات لازم در زمینه آماده سازی اراضی 1300 هکتار از اراضی قابل کشت بخش مرکزی شهرستان به گندم آبی و 400 هکتار نیز به کشت گندم دیم اختصاص یافت که پیش بینی برداشت 6 هزار تن شده است .در محصول جو نیز 350 هکتار جو آبی و 300 هکتار جو دیم کشت شده که پیش بینی ها حاکی از برداشت 1500 تن محصول است.

همین گزارش می افزاید با توجه به تأکید سازمان جهادکشاورزی فارس مبنی بر ترویج و توسعه کشت کلزا ، 125 هکتار از اراضی مستعد کشت نیز به محصول استراتژیک کلزا اختصاص یافت که امید است 200 تن کلزا تولید و برداشت شود.

در چندین سال گذشته به منظور استفاده بهینه از آب و خاک اقداماتی از طرف مدیریت جهادکشاورزی شهرستان لامرد صورت گرفته و با تشویق و ترغیب کشاورزان اقدام به احداث گلخانه ها ی سبزی و صیفی در شهرستان شد که بیشترین احداث این گلخانه ها در بخش مرکزی بود که در حال حاضر 29 هزارمترمربع گلخانه سبزی و صیفی در بخش مرکزی شهرستان احداث شده و زیرکشت خیارسبز رفته که تولیدی معادل 250 تن داشته است.

در سال زراعی جاری 2 هکتار از اراضی به کشت گوجه فرنگی داربستی با تولید 150 تن محصول و 100 هکتار نیز به کشت سبزی و صیفی که عمدتاً گوجه فرنگی ، خیارسبز ، بادمجان ، فلفل ، هندوانه و خربزه بصورت محصولات پاییزه و بهاره اختصاص یافته که پیش بینی کارشناسان کشاورزی بر تولید 3 هزار تن محصول است.

در راستای همکاری و همیاری کشاورزان در زمینه تهیه و توزیع نهاده ها و بذور در بخش مرکزی شهرستان لامرد 3 عامل دولتی وخصوصی فعالیت دارند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=20985

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *