آماده باش جهادکشاورزی در ایام عید جهت مقابله با ملخ

IMG 20161207 104850

محمدصادق فانی مدیر جهادکشاورزی لامرد:

آماده باش جهادکشاورزی در ایام عید جهت مقابله با ملخ

با توجه به احتمال ریزش ملخ در ایام تعطیلات عیدنوروز ، جهادکشاورزی لامرد آماده مقابله با این آفت است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان لامرد ، محمدصادق فانی مدیر جهادکشاورزی شهرستان گفت: با توجه به توصیه های بهداشتی انجام شده جهت عدم حضور در محل کار و جامعه و حضور در خانه اما با وجود ریزش آفت ملخ صحرایی در لامرد و خطر این آفت در امنیت غذایی جامعه ، پرسنل جهادکشاورزی در آماده باش 100 درصد بوده و به محض گزارشهای مردمی و کارشناسی آماده مقابله با آفت ملخ صحرایی هستند. روزهایی که توصیه به حضور در خانه و در کنار اعضاء خانواده جهت مقابله با ویروس کرونا می شود اما پرسنل جهادکشاورزی مجبور به حضور در اراضی کشاورزی جهت مقابله و سم پاشی هستند. به همین منظور عید امسال و در تعطیلات نیز مجموعه کشاورزی شهرستان اعم از پرسنل جهادکشاورزی و کشاورزان سخت کوش شهرستان در آماده باش جهت مقابله با آفت ملخ به سر می برند. فانی گفت: از نخستین روزهای ریزش آفت ملخ در شهرستان لامرد با اطلاع رسانی به موقع و احساس خطر از طرف کشاورزان علاوه بر 5 اکیپ 3 نفره کارشناسان و کارکنان جهادکشاورزی شهرستان ، 15 اکیپ 3 نفره کشاورزان نیز در کنار کارشناسان به سمپاشی مناطق آلوده پرداختند.

این مقام مسئول افزود: با توجه به وسعت ریزش آفت در 2 نوبت جلسه مدیریت بحران در فرمانداری و 4 نوبت جلسه هماهنگی در مدیریت جهادکشاورزی شهرستان برگزار و ادارات آبفا روستایی ، شهرداری اشکنان و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مساعدت لازم را ارائه نمودند. مدیر جهادکشاورزی لامرد گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته سطحی بالغ بر9 هزار هکتار پایش صورت گرفته و با توجه به ریزش آفت ملخ با استفاده از 1480 لیتر سم سطحی بالغ بر 1480 هکتار سمپاشی انجام شده است. از اولین روز ریزش ملخ در آغازین روزهای اسفندماه تاکنون 275 نفر روز سم پاشی و 457 نفر روز پایش توسط کارکنان جهادکشاورزی شهرستان و همچنین 185 نفر روز سمپاشی با مشارکت 50 دستگاه سمپاش پشت تراکتوری توسط کشاورزان شهرستان صورت گرفته است.

محمدصادق فانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با مساعدت و همکاری سازمان جهادکشاورزی فارس اکیپ های سمپاش شهرستان به سم پاش های زنبه ای ،اتومایزر، توربولاینر و یو ال وی پاش مجهز شده و یک فروندپهباد نیزکار سمپاشی را بر عهده داشته است. وی همچنین گفت: با توجه به همزمانی ریزش آفت ملخ با شیوع ویروس کرونا کوشیده ایم اطلاع رسانی مناسبی درخصوص فعالیت های انجام شده در زمینه پایش و سمپاشی انجام دهیم که از جمله آن تهیه و توزیع بروشور و تراکت ، نصب بنر و پلاکارد و اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما ، سایت های خبری و کانال های تلگرامی و واتساپی می باشد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=21298

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *