افتتاح همزمان بیش از 4 هزار هکتار پروژه آبیاری نوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس خبر داد:
افتتاح همزمان بیش از  4 هزار هکتار پروژه آبیاری نوین
با حضور وزیر دادگستری، استاندار و رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس، طرح آبیاری نوین در شهرستان مرودشت به بهره‌برداری رسید.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، رئیس این سازمان در مراسم افتتاح طرح آبیاری نوین در شهرستان مرودشت، گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به طور همزمان 4 هزار و 254هکتار ، پروژه آبیاری نوین به بهره‌برداری می‌رسد.
محمد مهدی قاسمی با بیان ‌این‌که اعتبار طرح‎های مذکور بالغ بر 69 میلیارد تومان بود، افزود: به بهره‌برداری رسیدن این طرح‌ها منجر به صرفه‏‌جویی بیش از 17 میلیون مترمکعب آب در هکتار می‌شود.
این مقام مسئول تصریح کرد: امروز طرح آبیاری نوینی در مزرعه‎ای به مساحت 79.5 هکتار  و به روش لینیر به نمایندگی از سایر طرح‎های استان فارس در شهرستان مرودشت افتتاح شد.
 قاسمی  یادآور شد: اعتبار این طرح  669 میلیون تومان بود که 169 میلیون تومان سهم بهره‌بردار و مابقی کمک بلاعوض دولتی بود.
او افزود: شرکت دانش بنیانی در شهرستان اقلید از توابع  استان فارس سازنده دستگاه لینیر است که برای مساحت‌های بیش از 25 هکتار این تجهیزات را می‌سازد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس، تاکید کرد: آبیاری تحت فشار یکی از طرح‌های اساسی در بخش کشاورزی برای بالا بردن بهره‎وری آب است و خوشبختانه کشاورزان استان فارس به دلیل شناختی که از چالش آب و راهکارهای مقابله با آن دارند به خوبی توانستند تا امروز با استفاده از یارانه‎های دولتی ، مزارع خودشان را به آبیاری تحت فشار مجهز کنند که توصیه می‌شود همه کشاورزان مزارع خود را به سامانه آبیاری نوین مجهز کنند.
گفتنی است: استان فارس مقام اول کشور در اجرای طرح آبیاری نوین را دارد.
 
 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=2138

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *