گشایش کارخانه صنایع غذایی ینساک

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، در مراسم مذکور رئیس این سازمان یادآورشد: فارس با بیش از 680 واحد با ظرفیت 3.8 میلیون تن فرآوری، رتبه سوم صنایع تبدیلی تکمیلی کشور را داراست.

محمد مهدی قاسمی گفت: ارتقای 4 واحد فرآوری محصولات غذایی از سال 57 به 1300 واحد فرآوری در سال جاری حاصل از ایجاد روحیه خودباوری در مردم و از از برکات انقلاب اسلامی است.

او با اشاره به این‌که  قسمتی از مجوزهای این واحدها از طرف وزارت جهاد کشاورزی و بخشی هم وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور صادر می‌شود، گفت: جمع این‎ واحدها حدود 7.5 میلیون تن ظرفیت فرآوری را به ما می‌دهد.

 قاسمی افزایش ماندگاری محصول، جلوگیری از ضایعات، ارتقای ارزش افزوده، کمک به تکمیل زنجیره تولید و ایجاد اشتغال پایدار در کنار تولید محصولات کشاورزی را از مزایای صنایع فرآوری دانست و افزود: دولت تدبیر و امید، حمایت از توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی را در دستور کار خود قرار داده و بهترین تسهیلات از جمله تسهیلات صندوق توسعه ملی و همچنین تسهیلات اشتغال پایدار روستایی با نرخ سود تک رقمی  به آن اختصاص داده شده است.

این مقام مسئول به اشاره به این‎که کارخانه صنایع غذایی ینساک در واقع خیریه اشتغال‌زایی است، تصریح کرد: مرضیه عبهر مالک این کارخانه با بکارگیری معلولین نگاه بزرگی به کارآفرینی در فارس داشت.

قاسمی از دیگر ویژگی‎های بارز این کارخانه نگاه ویژه به صرف‌جویی در مصرف آب دانست و گفت: در این واحد صنایع غذایی از سیستم بازچرخش آب استفاده می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان این‌که استان فارس 27 هزارتن ظرفیت فرآوری در زمینه سبزیجات دارد، تاکید کرد: صنایع فرآوری باید بخش بازرگانی قوی داشته باشند و در زمینه برندسازی و تبلیغات اقدامات لازم صورت گیرد تا به اشتغال پایدار دست یابد.

کارخانه صنایع غذایی ینساک با اشتغال‌زایی 18 نفر مستقیم و 80 نفر غیر مستقیم و بکارگیری معلولین و زنان سرپرست خانوار در زمینه تولید و بسته‎بندی سبزیجات فعالیت می‎کند.

 

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=2158

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *