مبارزه با آفات وعلف‌های هرز در کشتزارهای گندم وجوشهرستان ارسنجان

کارشناس حفظ نباتات جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان اعلام کرد: طرح مبارزه با علف های هرز به منظور جلوگیری از هرگونه آفات و بیماری در کشتزارهای شهرستان ارسنجان آغاز شده است.

موید خادم الحسینی در این باره گفت: مبارزه با علف‌های هرز و آفت سن یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مرحله داشت مزارع گندم وجوشهرستان است که برنامه‌های مبارزه‌ای در این زمینه آغاز شده است .                                                                                                 

وی افزود: اداره جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان با راه اندازی تیم های شبکه مراقبت و پیش‌آگاهی، مشتمل بر کارشناسان جهاد کشاورزی و کلینیک‌های گیاه‌پزشکی امر پایش عوامل خسارت‌زا، آموزش و اطلاع‌رسانی زمان و نحوه مبارزه با آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز در محصولات گندم و جو را به صورت حضوری و مجازی به اجرا گذاشته است.                                                                                                                                              

وی بیان کرد: بیش از 700 هکتار از مزارع گندم وجو شهرستان بصورت شیمیایی با سن مادری مبارزه گردیده ، ومبارزه شیمیایی با علف‌های هرزگندم در سطح2965هکتارو800هکتار جو انجام شده و با توجه به اینکه علف‌های هرز در رقابت با محصول اصلی در جذب آب و عناصر غذایی است، به‌طور بالقوه می‌تواند خسارت وارد کند.                

به گفته وی، با وجود شرایط سخت موجود و شیوع ویروس کرونا کارشناسان حفظ نباتات ومسئولین پهنه ها در سراسر استان با رعایت کلیه نکات ایمنی، حفظ سلامت خود همچنان مشغول کار بوده و بصورت کشیک در ایام تعطیل پایش مزارع را انجام می‌دهند.                                                     

این مسئول خاطرنشان کرد: در روزهای آغازین سال نو وتعطیلات نوروز نیز کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی همگام با کارشناسان شبکه مراقبت مزارع را از لحاظ آفات، بیماری ها و علف هرز پایش و در صورت مشاهده هرگونه مشکل، راهکار مناسب به کشاورزان و بهره برداران ارائه کردند.                                                                                                                                                                                           

خادم الحسینی با اشاره به شرایط جوی و نزولات آسمانی در شهرستان ارسنجان گفت: کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی و شبکه مراقبت با تمام توان ضمن اطلاع رسانی به کشاورزان از مزارع بازدید و سرکشی می کنند تا در پایان سال زراعی جاری شاهد برداشت محصول با کیفیت و راندمان بالا باشیم.                                                                                                                                

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=21762

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *