برگزاری دومین جلسه ستاد احیای زکات شهرستان ارسنجان در محل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان

در این جلسه که با حضور امام جمعه ، ریاست و مسئول مشارکتهای کمیته امداد امام خمینی و مروجین پهنه های شهرستان برگزار گردید حسینی سرپرست مدیریت ضمن عرض تبریک ایام، بخشی از فعالیتهای مدیریت شهرستان در ترویج زکات در شهرستان را ارائه نمود.                           

در ادامه حاج آقا احمدی امام جمعه شهرستان با بیان این که زکات یکی از فرائض مهم و بزرگ در اسلام است گفت: برای تحقق این فریضه باید کار ریشه ای و اساسی به صورت کامل و جامع انجام شود . وی در تبیین زکات گفت: باید به این فرمان الهی فراتر از تکلیف نگاه کردو همچنین افزود: تبیین احیای عملیاتی شدن و فراگیر شدن زکات از اصول اساسی کار برای تبدیل به فرهنگ عمومی و تثبیت زکات است.

وی بیان کرد برای عمومی و فراگیر شدن امر زکات نیاز به دو عنصر دست های توانمند و پر تلاش و نهادینه کردن آن در سطوح جهاد کشاورزی است و با اشاره به وجود نیروهای متخصص، محقق و اجرایی در حوزه جهاد کشاورزی تصریح کرد: بخش تخصصی جهاد کشاورزی یک تکیه معنوی برای ترویج و توسعه امر زکات در کنار حوزه نمایندگی برای تحقق زکات است.

وی گفت: داشتن روحیه جهادی و تلاش در جهت رفع مشکلات اجتماعی، اقتصادی در ترویج فریضه الهی زکات در پهنه های کشاورزی موثر است و خواستار مشارکت تمامی اعضا خصوصا مروجین پهنه ها در ترویج و جمع آوری زکات در شهرستان شدند.                                                                                                                  

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=21790

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *