اجرای برنامه بهبود تغذیه زنان روستایی و عشایر با اعتباری بالغ بر16میلیون ریال برای دومین سال متوالی در شهرستان ارسنجان

به گفته ی کارشناس زنان روستایی وعشایر مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان در راستای تحقق اهداف توسعه پایدار ، دستیابی به امنیت غذایی و تغذیه بهتر و ترویج کشاورزی پایدار برنامه بهبود تغذیه با هدف اصلاح الگوی غذایی زنان روستایی و عشایری با محوریت زنان در سطح استان فارس، همگام با کل کشور برای دومین سال متوالی در شهرستان درحال اجراست.

مریم میرشکاری ضمن اعلام این خبر گفت: این برنامه با انعقاد تفاهم نامه مشترک و همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سازمان جهاد کشاورزی فارس با استفاده از توانمندی های طرفین به اجرا در آمده است.

او هدف نهایی این طرح را تولید محصولات غذایی سالم و افزایش دسترسی فیزیکی و سرانه مصرف سبزی و بهبود امنیت غذایی خانوارها عنوان کرد.

وی ضمن اشاره به نقش مهم سبزی ها در سبد غذایی خانوارها، گفت: سرانه مصرف این گروه غذایی در خانوارهای شهری و روستایی پایین تر از مقدار توصیه شده است و این در حالی است که نقش آن در تامین ذخایر بدن از نظر ریزمغذی ها و پیشگیری از بیماری های غیرواگیر از جمله چاقی، بیماری های قلبی و دیگر بیماری ها به اثبات رسیده است و همه افراد جامعه باید به مصرف روزانه سبزی به صورت خام یا پخته در برنامه غذایی خود توجه داشته یاشند.

وی تاکید کرد: با توجه به همه گیری بیماری کرونا و لزوم تقویت سیستم ایمنی برای پیشگیری و درمان این بیماری، مصرف سبزی ها در این شرایط بسیار حایز اهمیت است.

وی اضافه کرد: در سال جاری 4 سایت طرح ایجاد باغچه خانگی در روستاهای شهرستان ارسنجان با اعتباری بالغ بر 16میلیون ریال ایجاد شده است و بیش از 200 نفر از زنان ساکن مناطق روستایی وعشایری در زمینه تغذیه سالم و رهنمودهای غذایی و ایجاد باغچه های خانگی آموزش دیده اند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=21810

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *