خرید تضمینی انار ارسنجان توسط اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی شهرستان ارسنجان

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان از خرید توافقی انار ارسنجان توسط اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی شهرستان ارسنجان خبر داد. 
سید ناصر حسینی اظهار داشت :برای اولین بار، اتحادیه تعاونی روستایی شهرستان ارسنجان قصد خرید انار جهت نگهداری در سردخانه و عرضه به بازار با مارک انار ارسنجان را دارد.
وی مهمترین هدف از این کار را، عرضه انار با کیفیت ارسنجان با نام و بسته بندی خاص به بازار داخلی و خارجی ذکر کرد وافزود : دلالان درزنجيره فروش انار، واسطه بين توليدكنندگان و فروشندگان هستند كه سود اصلي توليد را نصيب خود مي كنند. 
 
وي با اشاره به  خشكسالي هاي متوالي و مشكلات تامين آب باغ هاي انار ارسنجان، تلاش و در عين حال نگراني هاي باغداران را براي توليد اين محصول دوچندان كرده است تصریح کرد:باغداران علاوه برزحمت هايي كه در طول سال براي باغداري انجام مي دهند ، در زمان برداشت هم با وجود سردي هوا مجبور به تامین سوخت جهت رب گیری بوده که در سال جاری علی رغم پیگیری‌های صورت گرفته، سهمیه ای از طرف شرکت نفت به اینگونه مصارف تعلق نگرفته است وبه مشکلات باغداران اضافه گردیده است. 
وي با اشاره به ضرورت معرفي انار اصيل ارسنجان به مردم گفت: تاسيس تعاوني یا صنف  باغداران انار در این شهرستان براي پیگیری امور باغداران و خريد با قيمت مناسب ضروري است و تا کنون دراين زمينه تعاوني  تشكيل نشده است و با هماهنگی های بعمل آمده با اتحادیه تعاونی روستایی شهرستان ارسنجان برای اولین بار خرید توافقی انار جهت نگهداری در سردخانه و عرضه به بازار با مارک انار ارسنجان با همکاری صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان در دستور کار قرار دارد. 
 
وي با اشاره به اينكه هرساله تورهای گردشگری از مرکز استان وشهرستانهای همجوار جهت خرید انار از این شهرستان استقبال مي كنند، گفت: اين محصول به كشورهاي حاشيه خليج فارس و برخي كشورهاي همسايه نيز صادر مي شود.
سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان در پایان بابيان اينكه سطح زيركشت انار درارسنجان 1650 هكتار است وپیش بینی می گردد در سال جاری به 27000 تن تولید برسیم. وی از کلیه سرمایه گذاران شهرستان درخواست نمود با توجه به ظرفیت موجود در شهرستان، سرمایه گذاری در بخش صنایع تبدیلی و فرآوری انار و ایجاد سردخانه می تواند علاوه بر درآمدزایی خوب، بخش زیادی از مشکلات باغداران انار شهرستان را مرتفع و زنجیره ارزش این محصول را کامل نماید.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=21907

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *