آغاز کاشت 3000 هکتار، مزارع جو درشهرستان ارسنجان

سرپرست واحد زراعت مدیریت جهاد کشاورزی  شهرستان ارسنجان گفت: همزمان با آغاز کشت محصولات پاییزه در سال زراعی جاری؛ کشت جو در مزارع کشاورزی این  شهرستان از اواخر آبانماه شروع وتا اواخر آذر ماه ادامه دارد.
به سعید خرمی   افزود: برنامه ابلاغی وزارت متبوع برای کشت جو  3000 هکتار  است که از این میزان 2000  هکتار جو آبی و 1000 هکتار جو دیم است. پیش بینی می گردد سطح جو آبی به 2500 هکتار و سطح جو دیم به 2000 هکتار افزایش یابد واز  دلایل افزایش سطح کاشت جو می توان به نیاز آبی کم و افزایش قیمت جو اشاره کرد .
 
وی  تصریح کرد: در سال زراعی گذشته 4500 هکتار از اراضی کشاورزی  شهرستان ارسنجان به زیر کشت جو رفت که از این میزان 2050 هکتار جو آبی و 2450 هکتار جو دیم در مزارع کشاورزی شهرستان کشت شده بود.
این مقام مسئول  در ادامه به برنامه کشت جو در مزارع کشاورزی  شهرستان در سال زراعی جاری اشاره کرد و گفت : پیش بینی می شود در سال زراعی جدید بیش از 14 هزار تن جو از این مزارع  برداشت شود.
او افزود: با توجه به پیش بینی های  بارندگی‌ بسیار خوب بارندگی در ماه‌های آتی، انتظار می رود تولید جودر سال زراعی از وضعیت مطلوبی برخوردار باشد که در سال جهش تولید؛ بسیار قابل توجه است. 
وی عنوان کرد :ارقام کشت شده جو در مزارع کشاورزی  شهرستان ارسنجان ؛  برای کشت جو آبی  برای کشت جو دیم ذکر کرد.
 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=21911

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *