احياء مناطق جنگلی آسيب ديده از آتش سوزى در شهرستان ارسنجان

به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس عملیات اصلاحی و احیایی مراتع در قالب پروژه بذرکاری در شهرستان ارسنجان آغاز شد.
امينی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخيزداري شهرستان با اشاره به آغاز عملیات احياء گفت: با توجه به حكم صادره از سوى شعبه ١٠١ دادگاه كيفرى  2، دادگسترى ارسنجان مبنی بر محکومیت مسبب اصلی آتش سوزی جنگل بناب جهت خرید لوازم ونهال وکشت در محل وقوع آتش سوزی و بذركارى و احياء محدوده جنگلی بناب كه تابستان سال جاری دچار حريق شده بود و به دليل بارندگی خوب و مناسب عملیات اصلاحی و احیایی آغاز شد.
وى افزود: اداره منابع طبيعی ارسنجان با هماهنگی فرماندارى و دادگسترى شهرستان اقدام به بذركارى نموده شايان ذكر است در حكم فوق متهم اصلی محكوم به غرص نهال و بذركارى و خريد لوازم إطفاء حريق گرديده كه همه موارد در حال انجام می باشد وى با توجه به حكم صادره اقدام به خريد ملزومات إطفاء حريق، بيل و بذر نموده است.
وی گفت: با هماهنگیبا سازمانهاى مردم نهاد و NGO ها و گروههاى مردمى و انجمن قلات سبز، گروه آفرود و دوستداران طبيعت ارسنجان در مرحله اول ميزان ١٠ هكتار از اراضى به زير كشت رفت. لازم به ذكر است با همكارى ساير ادارات و نهادها قصد داريم برنامه را به صورت منظم پنجشنبه هر هفته ادامه دهيم.
در پايان رئیس منابع طبیعی وآبخیز داری ضمن تشكر و قدردانی از زحمات مجموعه دادگسترى شهرستان خصوصاً آقاى زارع رييس دادگسترى آقاى يوسفى دادستان و قاضى پرونده آقاى ثابت سروستانى كه در رسيدگى و صدور حكم در تمام موارد مطروحه، علی الخصوص حكم صدوری  عليه مسبب آتش سوزى تشكر و قدردانی نمود.
 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=21925

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *