افزایش سه برابری کشت زیره در ارسنجان

کارشناس مسئول واحد باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان از افزایش سه برابری کشت زیره سبز در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.
رضا علی ملک حسینی بیان کرد: در راستای تغییر الگوی کشت، وارد کردن کشت زیره سبز به عنوان یک محصول دیم با نیاز آبی پایین از دو سال گذشته مورد توجه وتوسعه کشت قرار گرفت و بدلیل نیاز آبی پایین، فصل رشد نسبتاً کوتاه و سهولت داشت، کاشت و برداشت آن و عدم انطباق فصل کاری آن با سایر محصولات کشاورزی و همچنین ارزش اقتصادی بالا، باعث شده توجه به زراعت آن در مناطق دیم دو چندان شود .
وی با اشاره به اینکه کاشت این محصول از نیمه آذر شروع وتا اواخر بهمن ماه ادامه دارد تصریح کرد :در سال گذشته سطح کشت زیره سبز در این شهرستان 3هکتار بود و در سال جاری این میزان سطح، به 9 هکتار افزایش یافت.
این مقام مسئول افزود:روش کاشت این گیاه به‌صورت دستی و پوشاندن بذر با خاک است و میزان بذر موردنیاز 10 تا 12 کیلوگرم در هکتار است.فاصله زمانی کاشت تا برداشت حدود 6 ماه بطول می انجامد و کار برداشت ازنیمه اردیبهشت تا اوایل خرداد بوده که عمل برداشت معمولاً با دست انجام می گیرد و با احتساب متوسط عملکرد 700 کیلوگرم در هکتار، پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 6 تن زیره سبز در شهرستان تولید شود.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=21932

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *