شهرستان ارسنجان پیشرو در کشت کاملینا

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان از کشت ۸۰ هکتاری  اراضی شهرستان ارسنجان به کشت گیاه روغنی کاملینا خبر داد و گفت :پیش بینی می شودبا توجه به فرصت باقی مانده این سطح تا  ۱۱۰ هکتار افزایش یابد. 
 سید ناصر حسینی در این رابطه اظهار داشت :به لحاظ مقاومت بسیار بالای این گیاه به شرایط کم آبی، شوری، سرما، انواع آفات و بیماریها و رقابت پذیری بالا نسبت به علف های هرز، توسعه کشت این محصول در شهرستان ترویج و توسعه یافته است. 
 
وی با اشاره به اینکه کشت تحقیقی ترویجی این گیاه در سال زراعی گذشته در سطح ۳ هکتار انجام گردید عنوان نمود:به دلیل عملکرد مناسب، حمایت های خوب سازمان جهاد کشاورزی استان و برنامه ریزی مناسب صورت گرفته جهت بازاریابی این محصول، توسعه آن در سال زراعی جاری  در دستور کار  مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان  قرار گرفت. 
این مقام مسئول تصریح کرد :گیاه روغنی کاملینا گیاهی است که به صورت کشت پاییزه  و در شرایط دیم به منظور تولید روغن و استفاده در خوراک دام کشت می گردد. متوسط عملکرد این محصول در سال زراعی گذشته در سطح استان فارس ۱۲۵۰ کیلوگرم در هکتار بوده است و پیش بینی می شود با انجام عملیات های به زراعی و تغذیه ای شاهد افزایش عملکرد در واحد سطح در سال زراعی جاری باشیم. 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=21935

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *