با قطع کنندگان درختان باغی بدون نظارت جهاد کشاورزی ارسنجان برخورد می شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان گفت: درجهت ساماندهی و جلوگیری  از قاچاق چوب، قطع درختان باغی مستلزم دریافت مجوز از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و حمل آن مستلزم گرفتن مجوز از اداره منابع طبیعی شهرستان ارسنجان است.
سید ناصر حسینی افزود: در سال هاي اخير خشكسالي ها و حمله آفات، درختان باغ ها را ضعيف و عمر مفيد را كاهش داده است و از اين رو درخت غيراقتصادي شده و باغدار به ناچار براي حذف و قطع آن اقدام مي كند. 
وي با اشاره به افزايش قطع درختان باغي عنوان كرد: 0به هيچ عنوان مجوز قطع درخت باغي جز براي درختان غيراقتصادي داده نمي شود. جايي كه درخت خشك و باغ فرسوده شده است، پس از بازديد کارشناسان باغبانی و مشاوره براي جايگزين شدن درختان، اقدام لازم براي قطع درخت انجام مي شود. 
 وی خاطر نشان کرد: بر اساس قانون با قطع درختان باغي كه بدون نظارت هاي جهاد كشاورزي ارسنجان باشد، برخورد مي شود و نظارت هاي لازم در اين باره انجام مي شود.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان ارسنجان در پایان تاکید کرد : اگر كسي درخواست قطع درختان باغ را داشته باشند بايد با نظارت جهاد كشاورزي نسبت به حذف درختان اقدام كند. همچنين یگان حفاظت اداره منابع طبیعی  کلیه محموله های چوبی فاقد مجوز را توقیف و به مراجع قضایی ارجاع می نماید 
 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=21949

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *