آغاز مبارزه با علف‌های هرز گندم وجو در ارسنجان

کارشناس مسئول حفظ نباتات  جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان از آغاز مبارزه بر علیه علف‌های هرز در سطح 6000 هکتار از مزارع گندم و جو این شهرستان خبر داد.
موید خادم الحسینی در گفت و گو با روابط عمومی جهاد کشاورزی ارسنجان ، اظهار کرد: کار مبارزه با علف‌های هرز از مزارع گندم و جو همزمان با گرم شدن هوا از اوایل اسفند آغاز شده و احتمالا تا اواخر فروردین ماه ادامه  می یابد.
وی با بیان اینکه کار مبارزه با علفهای هرز تقریبا در تمامی مزارع گندم و جوآبی شهرستان انجام می‌شود، گفت: امسال برآورد می شود میزان مبارزه با علفهای هرز در استان به 6هزارهکتار از مزارع گندم و جوآبی برسد.
 
وی اشاره‌ای هم به نحوه مبارزه با علف‌های هرز در مزارع گندم و جو داشت و گفت: مبارزه شیمیایی با علفهای هرز در مزارع در شرایطی انجام می شود که 48 ساعت قبل از آغاز مبارزه هیچ بارندگی رخ نداده باشد و اراضی مرطوب هم نباشند، ضمنا دمای هوا باید بالاتر از پنج درجه سانتیگراد باشد.
وی  اضافه کرد: عدم وزش باد، استفاده از دوز کافی از سموم در کنار استفاده از میزان کافی آب در مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز از مواردی است که کشاورزان باید به آن توجه داشته باشند.
وی همچنین از کشاورزان خواست حتما برای انتخاب نوع سم با کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی مشورت کنند.
کارشناس مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی ارسنجان سپس با اشاره به تدارک سم برای مقابله با علفهای  هرز موجود در مزارع گندم و جو شهرستان ، گفت: گرچه مشکلی برای تامین سم مورد نیاز کشاورزان نداریم، اما به دلیل افزایش حداقل دو برابری قیمت سموم ، ممکن است کشاورزان با کمبود نقدینگی برای تامین سم مواجه شوند.
وی در پایان با بیان اینکه بی‌توجهی به مبارزه با علفهای هرز کیفیت و کمیت محصول را به میزان چشمگیری با افت مواجه خواهد کرد، ادامه داد: مبارزه با علف های هرز در مزارع گندم و جو که جزو محصولات استراتژیک هستند اهمیت زیادی دارد و بی توجهی به آن باعث کاهش عملکرد مزارع به میزان حداقل 30 درصد خواهد شد.
 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=21974

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *