فرماندار شهرستان ارسنجان بمناسبت هفته ملی مهارت، از کارگاه های آموزشی فنی و حرفه ای بازديد کرد.

همزمان با روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای در هفته ملی مهارت، کارآفرینی و ترويج آموزش های فنی و حرفه ای ، فرماندار و روسای ادارات این شهرستان از مرکز آموزش فنی و حرفه ای بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان، عزیزی فرماندار این شهرستان ضمن تبریک این هفته به مربیان و کارآموزان آموزش های فنی و حرفه ای گفت: در شرایط کنونی اصلی ترین نیاز کشور مهارت و ایجاد اشتغال پایدار است و توسعه آموزش های فنی و حرفه ای می تواند به تحقق شعار رونق تولید کمک کند.

او افزود: پیش نیاز موفقیت در هر شغل و کسب و کار، داشتن مهارت های لازم بوده و هدف آموزشهای فنی و حرفه ای، افزایش توانایی، دانش، مهارت و ادراک فردی و اجتماعی برای انجام مطلوب امور در محدوده وظایف شغلی است.

در ادامه محمودی رئیس اداره فنی و حرفه ای ارسنجان گفت: هفته ملی مهارت از ۳۱ تیرماه تا ۶ مرداد ماه با هدف ترویج آموزش های فنی و حرفه ای و کارآموزی نامگذاری شده است. او ضمن ارائه گزارش فعالیت های این مرکز از افزایش عناوين آموزشی محصولات گلخانه ای و استقبال کارآموزان به آموزش های کشاورزی خبر داد.

در پایان، حسینی خرمی مدیر جهاد کشاورزی تفاهم نامه همکاری مشترک جهاد کشاورزی در زمینه آموزش های گلخانه‌ای را بسیار موفق ارزیابی کرد.

وی افزایش کمیت و کیفیت محصول، کاهش مصرف آب و نهاده های کشاورزی، امکان تولید محصول با توجه به شرایط و نیاز بازار و اشتغال مستقیم ۸ تا ۱۰ نفر در هکتار را از جمله مزایای کشت گلخانه‌ای برشمرد و تاکید کرد: با توجه به خشکسالی و بحران آب در کشور، توسعه گلخانه ها یک ضرورت است و ارائه آموزش های عملی و کاربردی به کارآموزان زمینه اشتغالزایی و رشد و شکوفایی اقتصادی را فراهم می سازد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22104

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *