بهره برداری از گلخانه تولید نشا و محصولات گلخانه‌ای در ارسنجان

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ارسنجان گفت:  همزمان با سومین روز از هفته دولت و با حضور سید احمد احمدی زاده معاون سیاسی استاندار فارس،فرهاد شریفی قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی، مجیدرضا پاکاری مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی، مرتضی زکی پور مدیر شرکت شهرک های گلخانه‌ای، رحیم عزیزی فرماندار شهرستان ارسنجان و مسئولین محلی، بهره برداری از گلخانه تولید نشاء و  محصولات سبزی و صیفی در سطح ۵ هزار متر مربع در روستای قلاتخوار این شهرستان به بهره برداری رسید. 
به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان، سیدناصر حسینی خرمی تصریح کرد: این گلخانه با ظرفیت تولید سالیانه ۱۰ میلیون نشاء محصولات سبزی و صیفی بمنظور کمک به افزايش اشتغال و تولید در بخش کشاورزی راه اندازی شده است.
 به گفته وی؛ سرمایه اولیه اجرای این طرح، ۲۰ هزار میلیون ریال است که توسط مجری طرح تامین شده و برای تکمیل طرح، به اعتبار ۱۲ هزار میلیون ریال نیاز دارد. 
حسینی خرمی، کاهش مصرف نهاده های تولید، استفاده حداکثری از زمین کشاورزی، کاهش‌ دوره تولید، زودرس کردن و افزایش دوره برداشت محصول به ویژه در مناطق سردسیر را از مزایای تولید نشاء مکانیزه سبزی و صیفی برشمرد.
به گفته وی؛ اجرای این طرح زمینه اشتغال مستقیم برای ۵ نفر را فراهم آورده است.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22124

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *