برگزاری همایش کشت شتوی در ارسنجان

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در همایش کشت شتوی سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در شهرستان ارسنجان، نظام کشاورزی ایران را بر پایه تولید محصولات راهبردی از جمله گندم توصیف کرد و افزود: سازگاری این محصول در بسیاری از شرایط متفاوت محیطی نظیر شرایط آب و هوایی و اقلیمی، از جمله دلایل کشت آن در استان فارس به شمار می رود.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان، صادقی تصریح کرد: با توجه به اهمیت محصولات استراتژیک گندم و کلزا در تأمین امنیت غذایی کشور ، تمام تصمیمات در زمینه تولید این برای حمایت از کشاورزان اتخاذ می شود تا کشاورزان با کمترین دغدغه اقدام به کشت کنند.

ویبا بیان اینکه در سال جاری خرید و فروش کودهای شیمیایی در سامانه پایش کودی انجام می شود افزود: با توجه به اهمیت مصرف بهینه متعادل کودهای پایه و وجود مشکلات نقدینگی کشاورزان، مقرر شده است این کودها در زمان کاشت غلات، گندم و جو در اختیار کشاورزان قرار گیرد و هزینه آن در زمان برداشت و تحویل محصول اخذ شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: به دلیل بالا بودن قیمت کودهای پایه، هر یک از کارگزاری های توزیع کود شیمیایی می توانند تا مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال خرید امانی داشته باشند و پس از فروش کود، به شرکت خدمات حمایتی تحویل نمایند.

در این همایش که با حضور مدیر، کارشناسان کشاورزی و مروجین پهنه شهرستان ارسنجان برگزار شد، پیرامون مزایای کاشت گندم بر روی پشته های بلند، رعایت الگوی کاشت و تناوب زراعی، کاشت دانه های روغنی کلزا، کاملینا و گلرنگ وحشی، توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و استفاده از کارنده ها، بحث و تبادل نظر شد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22170

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *