محلولپاشی “فروت ست” باغات انار ارسنجان در دستور کار قرار گرفت

 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان گفت: با هدف افزایش درصد گل دهی، افزایش میزان میوه و عملکرد سال آینده درختان ،توصیه به مصرف کودهای موسوم به “فروت ست”در دستور کار این مدیریت قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان، سید ناصر حسینی خرمی با بیان اینکه “فروت‌ست” حاوی ترکیبات اسید آمینه، روی، بور، آهن، نیتروژن و سایرعناصر ریزمغذی‌ است،تصریح کرد: فروت‌ست مهمترین مرحله تغذیه در باغات میوه است که باعث افزایش کمیت و کیفیت میوه و کاهش ریزش گل و میوه در سال بعد، تضمین تولید گل و تشکیل میوه، کاهش ریزش جوانه های سال آتی و کاهش تناوب باردهی درختان میوه می شود.
وی افزود: بهترین زمان محلولپاشی فروت ست انار ، در اولویت اول بلافاصله بعد از برداشت میوه است زیرا در این زمان، درختان فرصت کوتاهی برای تقویت جوانه‌ها قبل از ریزش برگ ها دارند و هرچه از زمان برداشت میوه ها بگذرد توانایی برگ‌ها برای فعالیت و جذب عناصر کاهش می‌یابد.
حسینی خرمی مرحله دوم فروت ست را هنگام تورم جوانه ها در بهار اعلام و ابراز کرد: در انتهای فصل و پس از برداشت میوه، عملیات تولید و ذخیره سازی مواد غذایی در درخت ادامه دارد، اما مخازن ذخیره عناصر از میوه به جوانه‌ها تغییر می‌یابد و درخت تمام توان خود را صرف تقویت جوانه‌ها می‌کند تا در سال آینده گلدهی و میوه دهی مناسبی داشته و ریزش میوه‌ها کاهش یابد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه برداشت انار از سطح ۱۵۵۰ هکتار باغات انار ادامه دارد، از باغداران خواست برای کسب اطلاعات بیشتر به واحد باغبانی مدیریت جهاد كشاورزی این شهرستان مراجعه نمایند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22173

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *