دوره آموزشی بیماری‌های مشترک انسان و دام در ارسنجان برگزار شد

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان از برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با بیماری های مشترک انسان و دام با حضور ۲۰ دامدار در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان‏، سیدناصر حسینی خرمی تصریح‌ کرد: کارگاه آموزشی مذکور، به منظور ارتقاء سطح دانش و آشنایی دامداران با اصول صحیح پرورش دام، افزایش بهره وری تولیدات دامی و پیشگیری از بیماری های مشترک انسان و دام برگزار شد.

او اظهار کرد: فراگیران در خصوص ماهیت بیماریهای مشترک انسان و دام، علائم، راه های انتقال، گروه های در معرض خطر و اقدامات لازم در صورت مواجهه با فرد مشکوک، آموزش های لازم را کسب کردند.

وی افزود: بیماری های قابل انتقال بین انسان و دام شامل گروه وسیعی از بیماری های باکتریایی، ویروسی، قارچی و انگلی هستند که از مهم ترین آن ها می توان به تب مالت، سالک، هاری، سیاه زخم و تب خونریزی دهنده کریمه کنگو اشاره کرد.

به گفنه وی واکسیناسیون مداوم دام و بررسی منظم آنها، رعایت حفاظت فردی مانند پوشیدن دستکش، روپوش و چکمه هنگام تماس با دام و رعایت بهداشت در زنجیره تولید فرآورده های دامی از مهم ترین راهکارهای مقابله با بیماری های قابل انتقال میان انسان و دام هستند.

حسینی خرمی با بیان اینکه آموزش گروه‌های در معرض خطر به ویژه دامداران و روستاییان می تواند در کاهش بیماری های مشترک بین انسان و دام موثر باشد افزود: شهرستان ارسنجاندارای ۱۲۶هزار رأس دام سبک و ۴۲۰۰ رأس دام سنگین است

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22199

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *