کارگاه آموزشي پنج روزه پرورش بلدرچين

با هماهنگي اداره بهبود توليدات دامي و اداره ترويج ، کارگاه آموزشي پنج روزه پرورش بلدرچين در مديريت جهاد کشاورزي شهرستان پاسارگاد با حضور بهره برداران برگزار گرديد.در اين کارگاه دکتر سيد محمدعلي اعتماد مسئول دامپزشکي شهرستان به عنوان مدرس اين دوره کلياتي از اهداف برگزاري کلاس را عنوان نمود.ايشان از بلدرچين به عنوان پرنده اي مقاوم به شرايط محيطي نام بردند و مطالبي به شرح ذيل عنوان کردند:
گوشت و تخم بلدرچين غني از مواد و املاح معدني و ويتامين  و … است که در مقايسه با تخم مرغ چند برابر از تخم مرغ داراي مواد غذايي مي باشد.بلدرچين در ابتدا به صورت وحشي بوده که احتمالا در ژاپن اهلي شده و اکنون نژاد بلدرچين ژاپني معروف مي باشد.
بلدرچين با اهداف اقتصادي توليد گوشت و يا توليد تخم بلدرچين پرورش داده مي گردد.در نژاد گوشتي بعد از حدود 40 روز جوجه ها آماده کشتار مي شوند و در نژاد تخم گذار بلدرچين سالانه حدود 250 تخم مي گذارد که با توجه به حجم کوچک اين پرنده و طول دوره کوتاه آن مي توان انتظار سود مناسبي را داشت.
ايشان همچنين از مواد غذايي مورد نياز يا همان جيره غذايي بلدرچين انواع سويا.ذرت. و … را نام برده.رعايت مسائل بهداشتي مکان پرورش بسيار اهميت دارد و قبل از شروع دوره بايستي حتما سالن را ضدعفوني نمود.و نکات بهداشتي را به دقت رعايت کرد.
از بيماري هاي مهم برونشيت و آنفلونزا  مي باشد که با مشاهده اولين علامت بايستي حتما به دامپزشکي شهرستان مراجعه نمود و موضوع را در ميان بگذاريم. با نمايش فيلم هاي آموزشي مطالب به صورت کامل تر توضيح داده شد.
در انتها بعد از پرسش هاي فراوان بهره برداران و کارشناسان به سوالات پاسخ داده لازم ارائه گرديد .
IMG 0618
 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22394

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *