قند خون پرسنل مدیریت جهاد کشاورزی پاسارگاد اندازه گیری شد

به مناسبت هفته سلامت توسط کارشناسان شبکه بهداشت ودرمان پاسارگاد از پرسنل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان پاسارگاد تست دیابت (قند خون) گرفته شد وهمگی از اندازه قند خون خود مطلع شدند.با حضور مسئول و کارشناسان مبارزه با بیماری های غیر واگیر مرکزبهداشت شهرستان پاسارگاد در هفته سلامت و با شعار(( دیابت راشکست دهیم )) علاوه برتست قند خون ، فشار خون و BMI (شاخص توده بدنی) کلیه پرسنل مدیریت اندازه گیری و توصیه های لازم از سوی کارشناسان ارائه شد.شایان ذکر است روز7 آوریل برابر با 18 فروردین ماه «روز جهانی بهداشت» نام گرفته است و همه ساله برنامه هایی در گرامی داشت این روز در سراسر جهان برگزار می شود. در این راستا از سال 1381، روزهای 24- 18 فروردین ماه به عنوان «هفتۀ سلامت» نامگذاری شد و در تقویم رسمی کشور گنجانده شد.

از آن زمان به بعد همه ساله با اجرای برنامه های متنوع این هفته گرامی داشته می شود.شعار روز جهانی سلامت و هفته سلامت 1395 بیماری دیابت،پیشگیری ودرمان آن می باشد. حسینی کارشناس تغذیه مرکز بهداشت شهرستان پاسارگاد استرس رامهمترین عامل دربروز بیماری دیابت عنوان و افزود: افراد دیابتی باید تا جایی که امکان دارد از مصرف غذاهای فست فود، شیرینی، نوشابه، سوسیس و کالباس کمتر استفاده کنند.

“حسینی ” ادامه داد: فیبر موجود در سبزیجات و غلات می تواند به کنترل قند خون و کار دستگاه گوارش کمک و از ابتلا به سرطانهای گوارشی جلوگیری کندDSC06195.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22413

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *