بازدید گروهی گاوداران شهرستان پاسارگاد از سایت الگویی طرح امید

طی هماهنگی اداره بهبود تولیدات دامی شهرستان پاسارگاد با تعدادی ازگاوداران شهرستان از گاوداری صنعتی آقای ناصر خود سوز واقع در حومه روستای علی رسیده بخش مرکزی این شهرستان بازدید شد.

 مسعود شادکام مسئول اداره بهبود تولیدات دامی مدیریت جهاد کشاورزی هدف از اجرای این بازدید را تولید پایدار و دانش محور در محصولات دامی عنوان کرد. وی در این بازدید موارد مختلفی از جمله استفاده از علوفه های در دسترس و مقاوم به کم آبی ایجاد سایبان آبشخور و نصب فلوتر روشهای مدیریتی کاهش هزینه جیره  راهکارهای تولید شیر با کیفیت معرفی نژاد و اسپرمهای مناسب منطقه برنامه های اصلاح نژادی و تولید مثلی را تشریح و اذعان داشتند که تقریبا همه موارد اشاره شده با امکانات موجود در همه گاوداری های شهرستان قابلیت اجرا دارند. 

شادکام اضافه کرد : برنامه آموزش عملی طرح امید در زمینه پرورش گاو شیری در شهرستان پاسارگاد با هدف افزایش کمی وکیفی محصولات وافزایش بهره وری  باتوجه به امکانات موجودی از ابتدای تیر ماه سال جاری آغاز شده است. در این راستا برنامه عملیاتی جهت رسیدن به این اهداف تعیین که شامل : مدیریت بهبود تغذیه ، مدیریت بهداشت ومدیریت اصلاح نژادو تولید مثل می باشد وبرنامه زمانبندی هر یک از فعالیت های اشاره شده نیز مشخص که تا کنون دو دوره آموزشی ترویجی در این خصوص برگزارشده است.در این دوره هادر رابطه با بهداشت جایگاه،بهداشت شیر(بار میکروبی)،واکسیناسیون ،بهبود تغذیه وجیره نویسی گوساله،تلیسه،گاو شیری،گاو خشک و غیره ،معرفی نژاد واسپرم های مختلف مناسب هرمنطقه، برنامه های اصلاح نژادی(ثبت مشخصات،تلقیح مصنوعی ورکورد گیری)وبرنامه های تولید مثلی و سایر موارد آموزشهای لازم به گاوداران داده شده است.

DSC06392

DSC06371

DSC06366

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22431

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *