در سال زراعی جاری سیاست های حمایتی ویژه ای از سوی جهاد کشاورزی جهت توسعه کشت کلزا در نظر گرفته شده است.

در سال زراعی جاری سیاست های حمایتی ویژه ای از سوی جهاد کشاورزی جهت توسعه کشت کلزا در نظر گرفته شده است.

رحیم هوشیار مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاسارگاد ضمن بیان این مطلب گفت : جهت تحقق اهداف افزایش ضریب خود اتکایی محصولات اساسی ( کلزا و دانه های روغنی)، تنوع در استفاده از ارقام مختلف کلزا در دستور کار جهاد کشاورزی قرار دارد.

وی افزود: در راستای اجرای سیاست های حمایتیجهت توسعه کشت کلزا می توان به تهیه ارقام هیبرید پر محصول با  تخصیص یارانه دولتی، تامین کارنده های مخصوص کلزا و سایر ادوات تخصصی کاشت، داشت و برداشت با 50 در صد یارانه، تامین تسهیلات بانکی، برنامه ریزی خرید آسان و پرداخت سریع بهای کلزا، پیگیری افزایش سطح بیمه با همکاری صندوق بیمه، پرداخت سهم حق بیمه کشاورزان و استفاده از توانمندی های بخش خصوصی و تعاونی ها اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد : پس از برگزاری جلسات مختلف توجیهی و آموزشی  برای بهره برداران در پارسل های کشاورزی و برشمردن مزایای  طرح ، کشت کلزا از تاریخ 18 شهریور ماه سال جاری در شهرستان پاسارگاد آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

به گفته این مقام مسئول امسال  500 هکتار سهمیه کشت کلزا برای این شهرستان در نظر گرفته شده که تا کنون 350 هکتارعقد قرارداد گردیده است و برای میزان 250 هکتاربذراز انواع دانوب ، نپتون ، آلونزو ، مرکوری و آرتیست توزیع شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باپیگیری های انجام شده تا کنون حدود 80 هکتار کلزا در مناطق مختلف شهرستان کشت شده است پیش بینی کرد که تا پایان مهلت کاشت ، سهمیه تعیین شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی فارس در شهرستان پاسارگاد محقق شود.

IMG 2135

IMG 2027

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22442

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *