صادرات محصولات ارگانیک کشاورزی بید شهری پاسارگاد

یکی از مدرن ترین مزارع کشور که به عنوان یک مزرعه پایلوت در سطح کشور در حال فعالیت است،مزرعه بید شهری در شهرستان پاسارگاد می باشد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی پاسارگاد به نقل از طنین پاسارگاد، یکی از مدرن ترین مزارع کشور که به عنوان یک مزرعه پایلوت در سطح کشور در حال فعالیت است،مزرعه بید شهری در شهرستان پاسارگاد می باشد.

رحیم هوشیار مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاسارگاد ضمن بیان این مطلب که محصولات کشاورزی ارگانیک از مزرعه بید شهری، بسته بندی شده و در قالب انواع کاهو، گوجه چری ،انواع کدو، طالبی،کلم،ذرت و سایر محصولات دیگر به کشورهای حوزه خلیح فارس صادر می شود اظهار داشت:کشت این مزرعه بر اساس تقویم خاص زراعی (شناسنامه زراعی) وبر اساس ذائقه بازار هدف و حتی در زمان و مکان های مشخص انجام می شود تا بتوانیم هر ساله از علم و تجارب سال گذشته در مزرعه برای بهره وری هر چه بهتر استفاده کنیم.

وی افزود: مزرعه بید شهری به عنوان یک مزرعه پایلوت در سطح کشور در حال فعالیت است و خوشبختانه تا به امروز توفیقات بسیار خوبی هم برای این شهرستان و این مزرعه حاصل شده است.

وی ادامه داد: بازار برخی از محصولات این مزرعه مانند گوجه چری و انواع کدو آن کاملا انحصاری در خدمت مزرعه بید شهری قرار گرفته است، به طوری که محصولات این مزرعه توانسته با سایر محصولات ممتاز در این زمینه در خاور میانه با سایر کشورهای منطقه، رقابت و البته برتری داشته باشد.

هوشیار ابراز داشت: محصولات مزرعه بید شهری  به صورت ارگانیک وارد بازار خاور میانه می شود و به دلیل کیفیت و همین ارگانیک بودن محصولات آن با استقبال بسیار خوبی در خاور میانه رو به رو گردیده که همین امر نیز باعث شده این مزرعه چندین بار به عنوان مزرعه تولید کننده برتر محصولات کشاورزی در سطح کشور معرفی شده است.

شایان ذکر است : محصولات مزرعه بید شهری پس از برداشت، بلافاصله در همان روز در مزرعه بسته بندی می شود و پس از نگهداری در سردخانه در اولین فرصت به بندر عباس فرستاده و پس از آن از طریق دریا به کشورهای مختلف حوزه خلیج فارس و به ویژه دبی، صادر می شود. این مزرعه به جز فعالیت و ممتاز بودن محصولاتش در انجام کارهای تحقیقاتی واجرای متد و روشهای روز دنیا در زمینه پرورش محصولات کشاورزی پیشگام بوده به طوری که اکثر روشهای نوین کشاورزی در منطقه برای اولین بار در این مزرعه صورت می گیرد.

هوشیار همچنین گفت:در تمام چند ده هکتار این مزرعه از سیستم های نوین آبیاری استفاده شده است و در این زمینه هم تلاش شده است که به عنوان یک مزرعه کم مصرف در زمینه آب هم معرفی شود.

وی با بیان اینکه اصلاح الگوی کشت در شهرستان بسیار مهم می باشد، ابراز امیدواری کرد: مزرعه بید شهری همچون سالهای گذشته در همه زمینه ها موفق باشد و بتواند الگویی برای تمام کشاورزان منطقه و استان فارس در جهت کشت،داشت و برداشت اصولی و علمی باشد تا کشاورزان منطقه از هر گونه ضرر در مزارع خود جلوگیری کنند.

Picture 659

 DSC0387

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22456

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *