برگزاری دوره آموزشی GIS ویژه مدیران پارسل در پاسارگاد

دوره آموزشی آشنایی با gis ویژه مدیران پارسل از تاریخ 29/9/95 به مدت چهار روز در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان پاسارگاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان پاسارگاد در این دوره آموزشی که با تدریس علی سعیدی کارشناس اداره منابع طبیعی شهرستان پاسارگاد اجرا شد ، مدیران پارسل با مبانی سیستم اطلاعات جغرافیایی  (GIS) که بستری برای ذخیره ، نگهداری ، مدیریت و تجزیه و تحلیل اطلاعات جغرافیایی می باشد آشنا شدند.

سعیدی مدرس دوره در این رابطه افزود : سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) یك سیستم كامپیوتر مبنا می باشد كه به عنوان یك مجموعه متشكل از سخت افزار، نرم افزار، اطلاعات جغرافیایی، نیروی انسانی و مدلهای پردازش داده، به منظور تولید، ذخیره سازی، نمایش، بازاریابی، پردازش، بهنگام رسانیو… اطلاعات جغرافیایی مربوط به عوارض و پدیده های مختلف، مورد استفاده قرارمی گیرد.

وی ادامه داد : از اهداف برگزاری این دوره می توان به آشنایی داوطلبین با توانمندی ها وقابلیت های نرم افزار GIS ، معرفی محیط های کاری این نرم افزار و آموزش نوار ابزار های آن به همراه مثالها و نمونه های عملی و کار شده  و در نهایت آموزش کاربردیو حرفه ایاین نرم افزاراشاره کرد.

در پایان دوره ضمن تبادل نظر در خصوص مشکلات پیش روی مدیران پارسل در محیط اجرایی سیستم و سایر موارد به سوالات حاضرین پاسخ لازم داده شد.

DSC06781

DSC06782

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22457

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *