تشریح وضعیت برگزاری دوره های آموزشی چندروزه مدیریت جهاد کشاورزی پاسارگاد

در راستای اقتصاد مقاومتی و عمل به منویات مقام معظم رهبری و با توجه به عملکرد و اثربخشی دوره های آموزشی ، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان پاسارگاد در سال 95 با هدف ارتقاء سطح کشاورزی  شهرستان اقدام به برگزاری دوره های آموزشی چند روزه در زمینه های مختلف اعم از زراعت ،دام و طیور،باغبانی و غیره نموده است.

  رحیم هوشیار مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ضمن اعلام این خبر افزود :اداره ترویج  مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان پاسارگاد با همکاری واحدهای تابعه مدیریت هر ساله اقدام به برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت ویژه  بهره برداران و عموم مردم می نماید.در این دوره ها که علاوه بر مدیریت جهاد کشاورزی ،در روستاهای شهرستان نیزبرگزار می گردد،ضمن استفاده از فارغ التحصیلان رشته های کشاورزی جهت تدریس،معلومات  کشاورزان،دامداران و باغداران شهرستان به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

وی افزود :بعد از برگزاری آزمون انتهایی در پایان دوره های آموزشی با ارسال لیست و مدارک شرکت کنندگان به سازمان جهاد کشاورزی فارس برای آن ها گواهی نامه مهارت صادر می گردد تا متقاضیان بتوانند از تسهیلات اعطایی از اداره ها و بانک های  ذی ربط استفاده نمایند.

هوشیار خاطر نشان کرد: در سال 1395 این مدیریت تعداد 31 دوره آموزشی کوتاه مدت را با حجم 2543 نفرروز برگزار نموده است که اثربخشی این دوره های و کلاس ها باعث ایجاد همکاری های بیشتری  بین بهره برداران و  کارشناسان مدیریت  جهاد کشاورزی گردیده  است.

وی همچنین اضافه کرد : عناوین این دوره ها  عمدتا شامل پرورش گیاهان دارویی ، زراعت زعفران و گنده و زیره سبز ، پرورش بلدرچین و شتر مرغ و بوقلمون و کبک ، پرواربندی بره و گوسفند ، پرورش قزل آلا در استخر ذخیره آب کشاورزی ، پرورش قارچ های خوراکی ، بازاریابی و پرورش زنبور عسل می باشد.  

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22464

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *