افتتاح گلخانه گل شاخه بریده در شهرستان پاسارگاد

همزمان با گرامیداشت هفته دولت گلخانه گل رز شاخه بریده با تولید سالیانه بیش از 200 هزار شاخه گل در سعادت شهر مرکز شهرستان پاسارگاد مورد بهره برداری قرارگرفت.

رحیم هوشیار مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاسارگاد ضمن اعلام این خبر گفت: درآیین افتتاح این گلخانه آقایان محمد مهدی برومندی نماینده مردم شهرستانهای مرودشت- پاسارگاد وارسنجان در مجلس شورای اسلامی – آقای رضاییان معاون عمرانی استانداری فارس- احمدی منش فرماندار پاسارگاد وجمعی از مدیران استانداری – سازمان جهادکشاورزی فارس و پرسنل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان پاسارگاد حضور داشتند.

در این مراسم ، برومندی نماینده مردم شهرستانهای مرودشت- پاسارگاد وارسنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: از حسن تلاش فرماندار شهرستان پاسارگاد- مدیریت جهادکشاورزی و برادران نعمت الهی که این پروژه بسیار ارزشمند را خلق کرده اند سپاسگزارم .

نماینده مردم در مجلس بابیان اینکه برای حل مشکلات کشور بخصوص در حوزه اقتصادی و تولید نیازمند حضوربسیار موثر بخش خصوص در صحنه عمل هستیم گفت: مجلس ودولت تلاش دارند تاشرایط را برای حضور قوی بخش خصوصی را فراهم کنند و ما دست کسانی که دراین شرایط اقتصادی سرمایه گذاری می کنند را می بوسیم .
آقای برومندی گفت: دولت از کشت گلخانه ای وروشهای نوین آبیاری در بودجه حمایت جدی کرده ومجلس هم در بودجه توسعه وهم در بودجه سنواتی برای حمایت از چنین طرحهایی حمایت جدی کرده است .

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس بابیان اینکه بازاریابی در بخش کشاورزی وحمایت از تولید وزنجیره تولید ومصرف بسیار مهم است گفت: گامهای بسیار مهمی برداشته شده که قابل تقدیر است اما هنوز مصرف گل استان فارس از شهرستان محلات اصفهان تامین می شود و از آنجا گل به فارس فرستاده می شود که بایستی مسئولین فارس گامهای جدی در خصوص تولیدات فارس بردارندچرا که ما دراستان فارس در زمینه کشت گلخانه ای وگلهای گلخانه ای بسیار عقب هستیم وبایستی این نقیصه جبران شود.
گلخانه گل شاخه بریده سعادتشهر که توسط بخش خصوصی ایجاد شده است دارای 4 سالن تولید گل در سطح 10 هزار مترمربع فعالیت می کندو پنج نوع گل رز از نوع پایه هلندی تولیدمی کند که تولیدات گلخانه مستقیما به تهران فرستاده می شود چرا که در شیراز میدان فروش گل وجود ندارد وفارس از تهران واصفهان گل وارد می کند.

در ادامه سرمایه گذار این گلخانه گفت: در حال حاضر باایجاد این گلخانه برای 34 نفر بصورت مستقیم ایجاد اشتغال شده است ، آب بری گلخانه یک شصتم زمین کشاورزی و اشتغال زایی آن 180 برابر زمین کشاورزی است چرا که کارگران گلخانه در طول سال و هر روز مشغول کار هستند .

آقای نعمت الهی گفت: سیستم تغذیه آبیاری گلخانه گل رز بصورت قطره ای و اتوماتیک انجام می شود و همچنی پساب و برگشت پساب به گلخانه بصورت اتوماتیک صورت می گیرد وعملا هیچگونه هدرروی آب وجود ندارد.

برای ایجاد این واحد گلخانه 3 میلیارد و دویست میلیون تومان هزینه شده که 2 میلیارد و 200 میلیون آن تسهیلات بانکی و یک میلیارد نیز آورده سرمایه گذار بوده است.

5gas ab va gazresani.avi.still018

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22474

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *