آغاز کشت کلزا در شهرستان پاسارگاد

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزری شهرستان پاسارگاد کشت دانه روغنی کلزا از نیمه شهریور ماه در شهرستان پاسارگاد آغاز و همچنان ادامه دارد.

رحیم هوشیار مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاسارگاد در این رابطه گفت : با عنایت به اهمیت کلزا و در راستای سیاستهای ابلاغی وزارتخانه و تاکیدات ریاست سازمان جهاد کشاورزی فارس کشت این دانه روغنی در شهرستان از مرز 260 هکتار در شهرستان گذشت و تاکنون با 45 نفر از بهره برداران منطقه قرارداد کشت عقد گردیده است.

هوشیار همچنین در خصوص وضعیت استقبال کشاورزان نسبت به سال قبل توضیح داد : برگزاری کلاسهای آموزشی و ترویجی در مزارع ، مساجد و غیره و ارائه توصیه های فنی در خصوص تهیه بستر مناسب بذر ، نحوه کالیبره نمودن بذرکار و همچنین معرفی بذور مختلف کلزا توسط مدیران پارسل و کارشناسان جهاد کشاورزی پاسارگاد سهم بسزایی در میزان استقبال و رغبت کشاورزان در کشت این محصول نسبت به سال گذشته داشته است.

در ادامه پاکنوش فرهاد پور کارشناس دانه های روغنی جهاد کشاورزی پاسارگاد گفت : سطح ابلاغی سازمان جهاد کشاورزی جهت کشت کلزا در سال زراعی جاری برای شهرستان پاسارگاد 750 هکتار می باشد که تا کنون 260 هکتار قرارداد منعقد شده و از میزان 1820 کیلوگرم بذر موجود در اتحادیه تعاونی روستایی شهرستان شامل ارقام هیدورمیل ، ناتالی و دانوب از کشور فرانسه و ارقام دیفیوژن و ماراتون از کشور آلمان ، میزان 1200 کلیلوگرم بین کشاورزان توزیع شده است.

فرهاد پور همچنین مهمترین چاشها و عوامل محدود کننده پیش رو در کشت کلزا در شهرستان را بالا بودن قیمت اجاره بهای اراضی و کمبود منابع اب در برخی نقاط شهرستان عنوان کرد و گفت : برخی کشاورزان کشت محصولاتی از قبیل ذرت ، برنج ، کلم و گوجه را مقرون به صرفه تر از کلزا تلقی می کنندکه این مهم نیازمند پیش بینی تمهیداتی در جهت تشویق هر چه بیشترکشاورزان به کشت کلزا می باشد.        DSC07315

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22478

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *