برگزاری جلسه گروه 5 محققین نظام نوین ترویج در شهرستان پاسارگاد

جلسه هماهنگی و بررسی مسائل کاری و ارتباطی محققین منطقه 5 ، کارشناسان مدیریت ترویج و مسئولین پهنه ها در شهرستان پاسارگاد برگزار شد.

این جلسه با حضور روءسا ومحققین ایستگاه و مراکز تحقیقات کشاورزی فارس و همچنین کارشناسان ترویج سازمان ، مدیریت جهاد کشاورزی ومسئولین پهنه شهرستان در محل سالن اجتماعات مدیریت جهاد کشاورزی پاسارگاد برگزار شد و در ابتدا رحیم هوشیار مدیر شهرستان توضیحاتی در خصوص وضعیت کشاورزی و تعداد پهنه ها به سمع حاضرین رسانیده و سپس مجموعه مسئولین پهنه ضمن معرفی خود و حوزه تحت پوشش مسائل و مشکلات موجود را مطرح نمودند.

در ادامه مجموعه اساتید اعزامی از مراکز تحقیقات ضمن پاسخگویی به سوالات و مسایل مطروحه به طرح نکات علمی و تبادل اطلاعات با حاضرین پرداخته و ارتباط هر چه بیشتر و بهتر بین مسئولین پهنه و محققین را از عوامل موثر در پیشبرد اهداف ترویجی عنوان کردند.

در این جلسه مقرر شد مواردی از قبیل شب پره مینوز گوجه فرنگی، گل جالیز، جو دره، ارقام مناسب احداث باغ در اراضی شیب دار به عنوان نیازهای تحقیقاتی این شهرستان پیگیری وبا توجه به موقعیت جغرافیایی نسبتاً خوبی که شهرستان پاسارگاد دارد به عنوان مرکز تولید گندم بذری در استان معرفی تا هم بذر خوب برای سایر مناطق استان تهیه و هم از لحاظ اقتصادی نیز کشاورزان منطقه منتفع گردند.

امکان سنجی اطلاعات باغات انجیر در شهرستان ، تهیه اطلاعات اقلیمی و هواشناسی در دوره های چند ساله گذشته و بررسی راهکارهای موجود جهت اجرای طرح تغییر الگوی کشت با محصولات کم آب بر و درآمدزا و اشتغال زا نظیر گیاهان دارویی و زعفران از سایر موارد مورد بحث در این جلسه بود.IMG 5169

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22485

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *