احداث اولین روستای گلخانه ای کشور در شهرستان پاسارگاد

اولین روستای گلخانه کشور در شهرستان پاسارگاد افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی پاسارگاد با حضور استاندار،نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی ، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، مدیر عامل شرکت شهرک های کشاورزی کشور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، فرماندار و سایر مسئولین شهرستانی ، مراسم کلنگ زنی اولین روستای گلخانه ای کشور در روستای همت ابادپاسارگاد اجرا شد.

رحیم هوشیار مدیر جهاد کشاورزی پاسارگاد در این ارتباط گفت: سطح کل اراضی این روستای گلخانه ای 350 هکتارمی باشد که با جمعیت 460 نفر، تعداد 75 نفر متقاضی احداث گلخانه می باشند.

هوشیار، چشم انداز توسعه کشت های گلخانه ای در این روستا را 100 هکتار اعلام کرد و گفت: حداقل سطح احداث گلخانه 2000 متر مربع می باشد و سطح 15 هکتار از این گلخانه ها تا انتهای سال جاری افتتاح خواهد شد.

وی اهداف اجرای این طرح را ایجاد اشتغال پایدار،جلوگیری از مهاجرت ،کاهش مصرف و مدیریت صحیح منابع آب وخاک ،افزایش عملکرد و درآمدزایی ،تولید محصول با مزیت صادراتی و تغییر نوع کشت در قالب روستای گلخانه ای بیان و اظهار داشت که با توسعه کشت های گلخانه ای در شهرستان پاسارگاد می توان این منطقه را به سمت و سوی رشد و توسعه و هم چنین توسعه مناطق روستایی سوق دادکه یکی از مهمترین پروژه های اقتصادی دولت محترم تدبیروامیددر حوزه ی کشاورزی می باشد.

هوشیارهمچنین اهم اقدامات انجام شده در راستای احداث روستای گلخانه ای در شهرستان را مکان یابی ، شناسایی افراد، بازدید مسئولین سازمان جهاد کشاورزی و برنامه و بودجه استان فارس ، اخذ استعلامات ، برگزاری کلاس های آموزشی و توجیهی، عضویت اعضاء در شرکت تعاونی شهید بهشتی کمین به عنوان یک تشکل (تعاونی گلخانه داران ) ، اخذ مدارک از بهره برداران ، تهیه نقشه و صدور مجوز از طریق شرکت شهرکهای کشاورزی استان عنوان و اظهار امیدواری کرد که توسعه چنین طرح هایی ضمن صرفه جویی در مصرف آب و افزایش تولید در واحد سطح باعث ایجاد فرصتهای شغلی مناسب برای جوانان و کار آموختگان کشاورزی گردد. DSC07666

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22490

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *