برگزاری کلاس پیشگیری از سرقت ادوات کشاورزی در شهرستان پاسارگاد

کلاس آموزشی پیشگیری از سرقت ادوات کشاورزی کلاس آموزشی با عنوان راهکارهای پیشگیری از سرقت ادوات و تأسیسات ثابت و سیار کشاورزی با حضور جمعی از کشاورزان شهرستان ، بهزاد هوشیار (سرپرست جهاد کشاورزی پاسارگاد) ، کاظمی کارشناس مکانیزاسیون ، تعدادی از مدیران پارسل و اعضای صنف کشاورزی برگزار گردید .

در این کلاس آموزشی ابتدا بهزاد هوشیار سرپرست جهاد کشاورزی پاسارگاد در خصوص پایان کشت شتوی و اهمیت مواظبت از منصوبات ثابت زراعی و تأسیسات برقی و ادوات دنباله بند پشت تراکتوری مواردی مطرح نمود.

وی همچنین در خصوص راه اندازی شرکت های تعاونی گلخانه ای و امهال تسهیلات معوقه بانکی کشاورزان نیز توضیحاتی ارائه داد.

در ادامه جلسه ،کاظمی مسئول مکانیزاسیون شهرستان به ارائه گزارشی از وضعیت سرقت های ادوات و منصوبات آبکشی زراعی که با استعلام از نیروی انتظامی مشخص شده پرداخت.

کاظمی گفت : از جمله دلایل عمده در سرقت های زیر بخش کشاورزی که جزء خرده سرقت های شهرستان بوده است می توان به رها کردن دستگاه ها توسط صاحبان آنها و رعایت نکردن اصول امنیتی در حفظ و نگهداری ادوات و منصوبات در حین بکار گیری کارگران فصلی واعتماد کردن بیجا بوده است که در این راستا نیاز است تراکتور داران، کشاورزان و دامداران مسائل ایمنی را رعایت کند تا از بالفعل شدن انگیزه سرقت توسط افراد سودجو جلوگیری به عمل آید.

در پایان به سئوالات مطروحه در جلسه پاسخ داده شد و مقرر گردید که اطلاع رسانی به سایر کشاورزان نیز انجام گیرد.IMG 6667

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22512

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *