برگزاری کارگروه بند(خ) ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه کشوردر شهرستان پاسارگاد

کارگروه بند(خ) ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه کشوردر شهرستان پاسارگاد با حضور مدیر جهاد کشاورزی ، نماینده فرمانداری و روسای بانک های عامل شهرستان تشکیل جلسه داد.

در ابتدای این جلسه ، هوشیار سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ضمن تشریح وضعیت کشاورزی شهرستان و اثرات خشکسالی بر زیر بخش های کشاورزی گزارشی از بخش دام، زراعت، صنایع تبدیلی و باغبانی شهرستان ارائه نمود.

وی افزود : از 22 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی حدود 13 هزار هکتار تولید دارند و خشکسالی و بی آبی معیشت بهره برداران را با چالش جدی روبرو نموده که نیاز به حمایت همه جانبه از بخش کشاورزی الزامی است و انتظار می رود شعب بانکها در اجرای بند خ ماده 33 نهایت مساعدت را داشته باشند تا بخشی از مشکلات بهره برداران بخش کشاورزی مرتفع گردد.

سپس حاج رضایی نماینده فرمانداری شهرستان اعلام کرد که طی مکاتباتی که انجام شده ، دولت اهتمام ویژه ای جهت حل مشکل کشاورزان را دارد. شعب بانکها لیست بهره برداران بخش کشاورزی را به مدیریت جهاد کشاورزی ارسال نمایند تا پس از تایید به فرمانداری ارائه گردد.

سپس روسای شعب بانکها نقطه نظرات خود را ایراد و اعلام کردند که در دستورالعمل اولیه ابهاماتی وجود داشته که بایستی رفع گردد و منتظر دستورالعمل نهایی همراه با رفع ابهامات هستیم. ضمنا کشاورزان چنانچه به بانک مراجعه نمایند می توانند با پرداخت سود و دیر کرد تسهیلات خود را امهال نمایند.

شایان ذکر است بر اساس بند(خ) ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه کشور، بخشودگی سود و کارمزد و جریمه وام های دریافتی کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه و امهال اصل وام آنان به مدت ۳ سال و تعیین میزان خسارت، توسط کارگروهی متشکل از جهاد کشاورزی، بانک مربوطه و فرمانداری شهرستان مورد رسیدگی قرار می گیرد.

DSC08032

DSC08027

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22514

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *