بازدید وزیر جهاد کشاورزی و هیئت همراه از گلخانه بید شهری در شهرستان پاسارگاد

وزیرجهاد کشاورزی که در سفر یک روزه خود با هیئت همراه در استان فارس بسر می برد از گلخانه عبداله بید شهری واقع در روستای رحمت اباد کمین از توابع شهرستان پاسارگاد بازدید کرد.                                                                          

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی پاسارگاد ، در این بازدید نماینده مردم شهرستان های مرودشت ، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس و جمعی از مسئولین استانی ، شهرستانی ، مدیران ستادی و مدیران دستگاه های وابسته وزیر را همراهی کردند.

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در این سفر یک روزه گفت: استان فارس یک استان کشاورزی است که در خیلی ازمحصولات تولیدی کشور رتبه اول تا چهارم را دارد و در سنوات اخیر مردم و کشاورزان استقبال خوبی نسبت به بحث کشت های گلخانه ای داشته اند.

حجتی افزود: گلخانه به چالش اساسی که امروز کشور ما با ان روبه رو است پاسخ مثبت می دهد و ان را حل می کند ، در هر هکتار 10 نفراشتغال ایجاد می کند و اب مصرفی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

وی همچنین ضمن اشاره به روند توسعه کشت گلخانه ای در استان فارس گفت: خرسندیم که کارافریننان محترم اراضی زیادی را به امر احداث گلخانه اختصاص داده اند و اماده سرمایه گذاری هستند ، دولت هم در این زمینه پشتیبانی می کند.

در ادامه بهزاد هوشیار، مدیر جهاد کشاورزی پاسارگاد تصریح کرد : گلخانه آقای عبداله بید شهری با مساحت کل 3/28 هکتار و سطح مفید 3/13 هکتار گلخانه سبزی و صیفی با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان برای 130 نفر اشتغال زایی کرده است.

111

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22551

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *