طرح کاهش مصرف سوخت با اجرای پنل خورشیدی در واحدهای دام شهرستان پاسارگاد

رئیس اداره بهبود تولیدات دامی شهرستان پاسارگاد از اجرای طرح کاهش مصرف سوخت با اجرای پنل خورشیدی در یک واحد گاوداری شیری خبرداد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان پاسارگاد ، مسعود شادکام گفت: به دلیل بالا بودن میزان سوخت از جمله در تامین آب گرم شیردوشی واحدهای گاوداری که علاوه بر بالا بردن قیمت تمام شده محصول یعنی شیرخام باعث آلودگی محیط زیست نیز می شود ، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان درصدد برامد تا با تشویق و ترغیب بهره برداران عمده با اجرای پنل خورشیدی در مصرف بالای سوخت های فسیلی صرفه جویی گردد.

شادکام افزود: طرح پنل خورشیدی در یک واحد گاوداری 450 راسی متعلق به آقای فرهاد ضرغامی که از بهره برداران پیشرو در صنعت گاو شیری شهرستان می باشد اجرا شده و باعث گردیده تا سالیانه نزدیک به پنجاه هزار لیتر در مصرف نفت گاز به ارزش 150 میلیون ریال صرفه جویی گردد.

شادکام ادامه داد : در شهرستان پاسارگاد تعداد 37 واحد گاوداری صنعتی با تعداد 4500 راس دام سنگین وجود دارد که روزانه حدود 65 تن شیرخام روانه کارخانجات مختلف استان می نمایند و همچنین در این صنعت سالیانه 250 تن گوشت قرمز تولید می گردد که با توجه به داشتن اقلیم مناسب و طول روز و نور کافی ، منطقه ای مناسب جهت اجرای طرح پنل خورشیدی می باشد و از این طریق می توان انرژی پاک و کم هزینه خورشیدی را جایگزین نفت گاز نمود.

وی خاطر نشان کرد : با توجه به ارزش بالای نفت وگاز در جهان و اینکه بایستی تدابیری اتخاذ گردد تا منابع نفت و گاز کمتر استحصال شده و برای نسل های بعد ذخیره گردد لذا می طلبد با ارائه بسته های حمایتی و تشویقی ، استفاده از این گونه روش ها (پنل خورشیدی) در واحد های صنعتی گسترش یافته و ضمن صرفه جویی در حامل های انرژی و کاهش هزینه های تولید به کاهش آلودگی های زیست محیطی کمک شایانی نمود.

Untitled

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22564

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *